နိယာမတရားကို ရွာေဖြျခင္း (အပိုင္း - ၁ -)



̏ ဒီဘုရားက မီးကြင္းတယ္˝
 ̏ ဒီဘုရားက ေရကြင္းတယ္˝
̏ ဒီဘုရားက လာဘသိဒၶိ˝
̏ ဒီဘုရားက ပိယသိဒၶိ˝
စသည္ျဖင့္ ေျပာၾကတာကို ရပ္ထဲရြာထဲမွတို႔ေတြ႕ျမင္ရတယ္။
̏ ဒါ အရူးခ်ီးပန္းစကား . ေတြ˝ ပါ။
̏ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ ဖီလာဆန္႔က်င့္ေသာ မိစၦာစကားေတြပါ။˝
စဥ္းစားၾကည့္ပါ ၊ သက္ရွိထင္ရွား ဘုရားရွင္၏ခႏၶာကိုယ္ႀကီးေတာင္မွ ေသခ်ဳပ္
ပ်က္စီးခဲ့ပါလ်က္နဲ႔ ၊ ဘုရားကို   . .
̏ မီးကြင္းဘုရား ˝
̏လာဘ္ေခၚဘုရား˝
စသည္ျဖင့္ ဘရုတ္သုကၡနာမည္တပ္ၿပီးကိုးကြယ္ေနမႈေတြဟာ တကယ့္
ဗုဒၶအလိုေတာ္က်၀ါဒမဟုတ္ပါဘူး။
ဗုဒၶ၀ါဒဟာ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္ရႈ႕ျမင္သံုးသပ္ေသာ၀ါဒသာျဖစ္ပါတယ္။
ဟိုလူေျပာတာယံုလုိက္ ၊ ဒီလူေျပာတာယံုလုိက္ ၊
မီးကြင္းလိုက္ ေရကြင္းလိုက္ စတဲ့ ပီယသိဒၶိ ၊ဓနသိဒၶိ ၊ လာဘသိဒၶိစေသာ
ေလာကီအလုိက္ေသာ ၀ါဒမဟုတ္ပါဘူး။
ေလာကီအလိုဟူသည္ . . .
မပ်က္ေသာ မေသေသာ မပုတ္ေသာ မေဆြးေသာ၀ါဒျဖစ္သည္။
နိယာမကို ဆန္႔က်င္ေသာ၀ါဒျဖစ္သည္။
ေသတက္ေသာပုတ္တက္ေသာ အရာကို မေသေစရဘူး ၊ မပုတ္ေစရဘူး ၊
စသည္ျဖင့္အာယုသိဒၶိဆန္ဆန္ အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္ျဖင့္ ေျပာဆိုမွတ္သား
ေလ့က်က္ပြားမ်ားေသာအလုပ္ျဖစ္သည္။
ေလာကုတၱရာအလိုဟူသည္ . . . .
ေသတက္ေသာ ပုတ္တက္ေသာ ေဆြးေျမ့တက္ေသာအရာတုိ႔၏ ပကတိအရွိ
တရားကုိ ပကတိအမွန္တရားအတိုင္း ေသျခင္း ပုတ္ျခင္း ေဆြးေျမ့ျခင္းအျဖစ္မွန္
ကိုသိေအာင္ႀကိဳးစားျခင္း၊ သိေသာ ယင္းအမွန္တရားတို႔အား သာယာတပ္မက္
မႏွစ္သက္ေသာ အာရံုျဖင့္ပြားမ်ားေလ့က်က္ေသာအလုပ္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ေလာကုတၱရာအလိုကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ထိုးထြင္းသိျမင္ေအာင္
အသေခ်ၤမ်ားစြာက်င့္ခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆံုး သိဒၶတၳမင္းသားဘ၀မွာပင္ ၆ - ႏွစ္
တာကာလပတ္လံုးအပင္ပန္းဆင္းရဲခံကာ ထိုထိုေသာ ေလာကုတၱရာအလင္းကို
ရွာေဖြခဲ့ရသည္မဟုတ္ပါေလာ။
ရၿပီးေနာက္ -၄၅-ႏွစ္တာကာလပတ္လံုး  .. . .
ပီယ၊ဓန၊လာဘ၊မီးကြင္း၊ေရကြင္း၊စတဲ့ ဂလယ္အူေၾကာင္ ေလာကီအေမွာင္ထဲက
လူသားမ်ားအား ၊ အပီယ၊ အဓန၊ အလာဘ၊ မီးမကြင္း၊ ေရမကြင္း၊စတဲ့ အနိစၥ၊
ဒုကၡ၊အနတၱဟူေသာ ပကတိအရွိတရားကိုသာ ညႊန္ၾကားလမ္းျပေတာ္မူသည္။
လူသားတို႔လိုလားအပ္ေသာ ဓန၊ပီယ၊လာဘ၊စသည့္ သိဒၶိတို႔သည္ မခုိင္ခံ့
ေသာသေဘာ၊ မတည္ျမဲေသာသေဘာ၊ အျမဲမပ်က္ေဖါက္ျပန္ပ်က္စီးေနေသာ
သေဘာတရားတို႔သာျဖစ္သည္ဟု သတိေပးဆံုးမေတာ္မူခဲ့သည္။
ဘယ္အရာမွ ၿပီးေျမာက္ျခင္းဟူသည္မရွိဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်
ေသာအရတို႔သည္ ပ်က္ျခင္းမွာသာအဆံုးရွိသည္ဟု သတိေပးေတာ္မူသည္။
ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဒုကၡအရာတို႔ကိုလည္း ျဖစ္ရေကာငး္လားဟု မေက်နပ္စိတ္မေမြး
ျမဴႏွင့္။
မျဖစ္ေပၚလာေသာ သုခအရာတုိ႔ကိုလည္း မျဖစ္ရေကာင္းလားဒု မေက်နပ္စိတ္မေမြး
ျမဴႏွင့္။
ျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္ဆိုေသာ ယင္းသုခ ဒုကၡတို႔သည္ပင္ ကြယ္ပခ်ဳပ္ၿငိမ္းရေသာ
သခၤါရတရားအစုသာျဖစ္သည္ဟု ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
လက္ေညာင္း၍ ကၽြန္ေတာ္ဒိုးႀကီး နိဂံုးခ်ဳပ္ရေျခေသာ္  .. .
ဗုဒၶ၀ါဒတရားသည္ သိဒၶိလမ္းမဟုတ္ မဟိဒၶိလမ္းမဟုတ္ပါ။ ရိႈန္းဆာယာဖိုလ္ေမာက္
ကိုယ္ေပ်ာက္ေသာ၀ါဒမဟုတ္ပါ။ မီးကြင္းဘုရား၊ ေရကြင္းဘုရား၊ ဓနသိဒၶိဘုရား ၊
လာဘသိဒၶိဘုရား  . . စေသာ ဂလယ္အူေၾကာင္ ရူးေၾကာင္မူးေၾကာင္ရုပ္တုတို႔ကို
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ ၀ါဒမဟုတ္ပါေၾကာင္း  . . . .
Feeling လာရင္ဆက္ေရးေပးပါဦးမယ္။
ယခုေျပာခဲ့ေသာ စကားမ်ားသည္ သုတ္ ၊ ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာဟုဆိုအပ္ေသာ ပိဋကတ္
သံုးပံုကို ထံုးလိုေျခ ေရလိုေႏွာက္ သမုဒၵရာလိုေျခာက္ျခားေတာ္မူႏိုင္စြမ္းရွိၾကကုန္ေသာ
ပိဋကတ္၀ိဒူႀကီးမ်ား၏ က်မ္းစားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ဒိုးႀကီး အခ်ိန္ရတုိင္း ေမႊေႏွာက္ရွာ
ေဖြသိမ္းဆည္းေတာ္မူထားေသာ အသိဉာဏ္မ်ားကို ခ်ေရးလိုက္မိျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
ေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ပါက ̏နိယမတရား˝၏ definition  ကို ဖြင့္ဆိုေရးျပခ်င္ပါေသးတယ္။
အခုေတာ့ ပန္းခ်ီဆြဲျခင္း ၊ဓာတ္ပံုရိုက္ရျခင္း၊ ကြန္ပ်ဴတာႏိႈက္ရျခင္း ၊ ၀တ္မႈံေရႊရည္အ
တြက္ အခ်ိန္ေပးရျခင္းစေသာ တဏွာရာဂ အမိႈက္စမ်ားေၾကာင့္ မိမိသိထားေသာ
ဓမၼအလငး္မ်ားကို မေ၀ငွႏိႈင္ေသးပါ။
ႀကံဳတုနး္ေျပာရပါရင္ ပိဋတကတ္သံုးပံုကို ဆ႒သဂၤါယနာတင္တုန္းက ဒိုးႀကီးရဲ႕အဘိုး
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္လက္တြဲကေဆာင္ရြက္
ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထုိ ဇ မ်ားက photographer ဒိုးႀကီးမွာကပ္ညွိတြယ္တာေနေသာ
ေၾကာင့္ ပိဋကတ္ကိုခ်စ္သည္။ ဗုဒၶစကားမ်ားကို ေလးစားျမတ္ႏိုးသည္။
ထိုေၾကာင့္ အေၾကာင္းတုိက္ဆိုင္ပါက ေ၀ငွေနတက္ပါသည္။
စကားၾကြင္း။
~⊱•❈❀ღ✿⊰❂⊱✿ღ❀❈•⊰~ ~⊱•❈❀ღ✿⊰❂⊱✿ღ❀❈•⊰~
ဤေဆာင္းပါးသည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွမရည္ရြယ္ပါ။ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒအစစ္
ကို သိရွိေစရန္သာျဖစ္သည္။ မည္သူမဆုိ Share ျခင္းျဖင့္ ဆင့္ပြားဓမၼဒါနျပဳႏုိင္ပါသည္။
သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ
ဒိုးႀကီး

Comments