Concentrate



စူးရွေသာဉာဏ္အျမင္ေတြကိုယ့္ ေခါင္းထဲရွိလာဖို႔အတြက္  
ေလာကဓံကို စူးစူးဝါးဝါး စိုက္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။
ဗုဒၶေခတ္အခါက ရဟႏၱာေထရာေထရီေတြျဖစ္သြားၾကတယ္
အနာဂါမ္တည္သြားၾကတယ္ဆိုတဲ့သူေတြရဲ႕ biography ကို
ေလ့လာၾကည့္ရင္ သူတို႔ရင္ဆိုင္ခံစားေတြ႕ႀကံဳလိုက္ရတဲ့ ေလာ
ကဓံ တူးတူးခါးခါးေတြကို စူးစူးစုိက္စိုက္ၾကည့္ၿပီး သတိသံေဝဃ
ရကာ ေလာကကုိ ရြံမုန္းစရာအျဖစ္ျမင္သြားတာမ်ိဳးပါ။
ေလာကဟာ သာယာစရာ ႏွစ္သက္စရာ ခံုမင္စရာဆိုတာေတြ
မရွိဘဲ အပုတ္ေကာင္ျခင္းအပုတ္ေကာင္ျခင္း ပြတ္တိုက္ ေနၾက
တာမ်ိဳး။

စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ပြတ္သတ္သာယာမိျခင္း  ..
အနံ႕အသက္မ်ားျဖင့္ ရႈရိႈက္ခံစားၾကျခင္း  .. .
ကိုယ္အဂၤါျခင္းထိေတြ႕သာယာမိျခင္း  .. .
စတဲ့ စတဲ့ အပုတ္ရည္စိုရြဲေနေသာ အသုဘခႏၶာကိုယ္ျခင္းထိ
ေတြ႕သာယာမက္ေမာေနၾကတာပါလား  ..  ဆိုတဲ့စူးစုိက္ေသာ
ဉာဏ္အျမင္ေတြ ကို သိျမင္သြားၾကတယ္။

ဒီအခါ . ..
သူ႔အခ်စ္ကိုမွ ရယူလိုျခင္း ေလာဘတဏွာဆိုး  . . .
ျပည္သူပိုင္သံယံဇာတေတြကိုမွ ခုိးယူ တုိက္ယူ လုယူ လိုေသာ
အဓမၼိယလာဘ္ တဏွာဆိုး  . . .
စတဲ့ တဏွာမာန ဒိ႒ိဆိုးေတြဟာ အလိုလိုပါးရွားကုန္ၾကတယ္။

ဒါကိုဗုဒၶအဘိဓမၼာအလိုအရ ေလာဘေဒါသတရားဆိုးမ်ားခ်ဳပ္
ၿငိမ္းကာ ေသာတာပတၱိမဂ္ စတဲ့ မဂ္ဆိုက္ဖိုလ္ဝင္ နိဗၺာန္လမ္း
တြင္ ဝင္ေရာက္သြားသည္ဟု ေခၚပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶနဲ႔ဗုဒၶဝါဒကို ေလ့လာလုိသူဟာ အဓိကလိုအပ္ခ်က္
ကေတာ့ သတိနဲ႔အသိပါပဲ။
သတိဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ေလာကသူမ်ားေလာကရဲ႕ျဖစ္ပ်က္မႈ
ေတြကို အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့မေနဘဲ သတိထားေနရတာမ်ိဳး။ အသိဆို
တာကေတာ့ ကုသိုလ္အကုသိုလ္ကိုခြဲျခားနားလည္ေနတာမ်ိဳးပါ
ပဲ။

အခုစာေရးေနတုန္းအြန္လိုင္းေပၚမွာ ေခြးသားစားတဲ့ပြဲေတာ္
တရုတ္ျပည္မွာ ေခတ္စားေနတဲ့သတင္းေတြထြက္လာသလို
ျမန္မာျပည္ မႏၱေလးမွာလည္း ေခြးသားစားပြဲေတာ္လုပ္ဖို႔သ
တင္းအနံ႔ေတြထြက္ေနပါတယ္။

ဒီေတာ့က ဒီလိုျဖစ္ပ်က္မႈေတြကို အသိနဲ႔သတိကပ္ၾကည့္လိုက္
ရင္ ဒီအလုပ္မ်ိဳးဟာလုပ္ေကာင္းတယ္ မလုပ္ေကာင္းဘူးဆိုတာ
ဘယ္သူ႔ကိုမွေမးေနစရာမလိုဘဲ သိေနတယ္။

ဗုဒၶဝါဒသည္ တစ္ကယ္ပင္ အေလးဂရုျပဳစရာျဖစ္ေနသည္။
ေခြးတရိစၦာန္အစရွိေသာ သက္ရွိသတၱေလာကကိုမဆိုထားႏွင့္
သစ္ပင္သစ္ခက္တို႔ကိုပင္ မခ်ိဳးမခုတ္ရန္ တားျမစ္ထားသည္ကို
ဝိနယပိဋတြင္ေတြ႕ရသည္။

ထိုသည္ကိုငဲ့၍ ယေန႔ေခတ္ သားသတ္ဝါဒမ်ားသည္ အဘယ္မွ်
ရြံမုန္းစရာေကာင္းသည္ကို စဥ္းစားဆင္ျခင္သင့္သည္။ ဗုဒၶဝါဒ
သည္ ေမတၱာအားေကာင္းေသာဝါဒဟုဆိုရေျခမည္။ သတၱေလာ
ကို အထူးေၾကာင့္ၾကစိုက္ေစသည္။

ကိုယ့္ေၾကာင့္ ေသးငယ္ေသာတိရစၦာန္ေလးမ်ားကိုမဆိုထားႏွင့္
ျမက္ပင္ေလးမ်ားေသာ္မွ မသတ္ေကာင္းဟု ဆိုသည္။ ဇီဝိကမၼ
အရမၾကည့္ဘဲ နိယာမကမၼအရၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လူသားမ်ား
တည္တံ့ဖို႔ သစ္ပင္သည္အေရးအဓိကရျဖစ္ေနသည္မဟုတ္ပါ
ေလာ။

ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶက ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဝိနယပိဋကတ္တြင္
ထည့္သြင္းပညတ္ေတာ္မူခဲ့သည္ကိုေတြ႕ရသည္။
သို႔ပါ၍ စူးစိုက္ေသာဉာဏ္အျမင္သည္ ပါရမီတရားႏွင့္မကင္း
သကဲ့သို႔ ယင္းစူးစိုက္ေသာဉာဏ္အျမင္ကို မိမိတို႔စိတ္သ႑ာန္
ဝယ္ေမြးျမဴက်င့္ၾကံပါက မလြဲမေသြ အိုျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း
ျခင္းကင္းရာ မဟာသႏၱိသုခသို႔ ေရာက္မည္ဟု ေရးဆိုလိုက္
ရေပေတာ့သည္ . . .။
သေဗၺ သတၱာ မရဏႏၱိ
ဒိုးႀကီး

Comments