အႏၶပုထုဇဥ္တို႔၏ေကာက္ေၾကာင္းမ်ား


Ginmakana(ဂ်င္မခါန) ရန္ကုန္ အလံုၿမိဳ႕ရွိ အမ်ိဳးသမီးေဆးရံုတြင္ ေန႔စဥ္တုိင္း ခေလးေမြးေနသကဲ့သုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေရေဝး ၊ ထိန္ပင္ အစရွိေသာ သုႆာန္တို႔တြင္လည္း ေန႔စဥ္တုိင္း လူေတြေသေနၾက သည္ ယင္းကို ကလ်ာဏပုထုဇဥ္တို႔က ဝိဘဇၨလုပ္၍ သံေဝဃျပဳၾကသည္ ထိုသို႔အစီအရင္ကိုေတာ့ ဗုဒၶ ျမတ္စြာညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ သုတၱံအေဆာင္ေဆာင္တို႔မွ ကိုယ္တိုင္ဖတ္ရႈ၍ေသာ္လည္းေကာင္း အဆင့္ဆင့္ေဟာၾကားသူတို႔ထံမွေသာ္လည္းေကာင္း သိၾကသည္ မွတ္သားၾကသည္ ႀကိမ္ဖန္ထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္ပြားေနၾကသည္။
အႏၶပုထုဇဥ္မ်ားကေတာ့ ထိုသို႔မဟုတ္ေခ် ကိုယ္နွင့္မသက္သမွ် ေသဆံုးျခင္းေမြးဖြားျခင္းစေသာ ကိစၥ အဝဝတို႔အား လစ္လ်ဴရႈၾကသည္ ဒဲ့ေတြ႕ေနရင္ေတာင္ မသိက်ိဳးကၽြံျပဳၾကသည္ နိမိတ္မေကာင္းဟု လည္း ယူဆၾကသည္ ေသဆံုးျခင္း မသာအသုဘဟူသည္ နွာေခါင္းရံႈ႕စရာဟု ယင္းတို႔၏အဘိဓာန္စာ မ်က္ႏွာတြင္ မွတ္တမ္းတင္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။
ရႏိုင္ရိုးလား ?  ဒီလိုနဲ႔ ၿပီးႏိုင္ရိုးလား?
ေမြးဖြားျခင္းႏွင့္ ေသဆံုးျခင္းကိစၥသည္ (၃၁)ဘံုႏွင့္တိုက္ရိုက္ပတ္သက္ေသာကိစၥဟု ယင္းအႏၶပုထုဇဥ္ တို႔ မသိၾက ဖန္ဆင္းရွင္ေလာ မဖန္ဆင္းရွင္ေလာ စစ္ေၾကာေဝဖန္ျခင္းကိစၥကိုလည္း မျပဳၾကဘဲ ကိုယ္ ႏွင့္တိုက္ရိုက္မပတ္သတ္ေသးသမွ် ေသျခင္းမသာကိစၥကို အမွတ္မဲ့ခဲ့ၾကသည္။
သို႔ေသာ္လည္းပဲ ခႏၶာဟူသည္ အိုနာေသစုတ္ခ်က္တို႔၏ အမႈန္းအသျဖင့္ ေနရသည္မဟုတ္ပါေလာ ၊ အိုနာေသစုတ္ခ်က္တို႔သည္ စကၠန္႔တိုင္းဆြဲခ်က္ကျပင္းလွသည္ ဇရာ  . .တဲ့။
ရင့္ေရာ္ျခင္း ဇာရာေဆးစက္မႈန္မ်ားက ေလထုအလႊာတြင္ အေရာင္မပ်ယ္ၾက ေသေသသပ္သပ္ျဖင့္ရွိ လွ၏ ၊ ဇရာေဆးမႈန္မ်ား ထူထဲလာေသာအခါ မရဏေသမင္းေဆးရုပ္လံုးက  ကင္းဘတ္စ စကၠဴေပၚ တြင္ ပီသစြာဟန္ပါေလေတာ့သည္။
ဒါ နိဂံုးပဲ  . . ဒါ အဆံုးပဲ  . .
ဘဝတစ္ခု၏ အစကနဦးသည္ ေမြးဖြားျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆံုးနိဂံုးသည္ ေသဆံုးျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ယင္းကို ကလ်ာဏပုထုဇဥ္တို႔က ေန႔စဥ္ဆိုသလို အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ရင္ တိုက္ဆိုင္သလို ကိုယ္ေဆြမ်ိဳးမ်ား မဟုတ္ေသာ္လည္းပဲ ယင္းဇာတိ ဇာရ မရဏတို႔ကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္ ပြားမ်ား၍ မိမိတို႔စိတ္သ႑ာန္ဝယ္ ထိယွက္ထိစက္တက္ေသာ ကာမကိေလသာတို႔ကို ေလွ်ာ္ဖြတ္ၾကသည္။
တစ္ခါတည္းေတာ့ လံုးလံုးလ်ားလ်ား မေျပာင္စင္ႏိုင္ေပ ၊ ဒီလိုပဲ အခ်ိန္အခြင့္အခါေပၚ မူတည္၍ ဆင္ ျခင္မႈပမာဏအေလွ်ာက္ ပါးလ်ားသြားၾကေပေတာ့သည္။
အႏၶပုထုဇဥ္တို႔ကေတာ့ ဤသို႔မဟုတ္  ..  ကိုယ့္လက္ပူမွ ပူမွန္းသိၾကသလို လက္သည္းဆိတ္မွ လက္ ထိပ္နာၾကသည္။ ကိုယ့္လက္မပူသေရြ႕ ပူျခင္းကိစၥကို ဂရုမစိုက္ လက္သည္းမဆိတ္သေရြ႕ နာျခင္း ကိစၥကို အမႈမထားၾကဘဲ ေပွ်ာ္ခ်င္သလိုသာ ေပွ်ာ္ေနၾက၏ ေငြ ေပါရင္လည္း ေပွ်ာ္ မေပါရင္လည္း မ ေပါသည့္အေလွ်ာက္ ေပွ်ာ္ရင္း ဘဝ၏ ေသဆံုးျခင္းႏွင့္ေမြးဖြားျခင္းကိစၥကို delete လုပ္ေနခဲ့ၾကသည္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့  ..  ေရေဝးတို႔ ထိန္ပင္တို႔မွာ ႀကီးစြာေသာ သံေဝဃတို႔ကို ေထြးပိုက္ နမ္းရံႈ႕ပြတ္သပ္ ရင္ထုမနာ ေၾကကြဲဖြယ္ရာတို႔ျဖင့္ ငိုေကၽြးခဲ့ၾကသလို အခ်ိဳ႕ကလည္း မပဒါေျမလူးခဲ့ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အႏၶပုထုဇဥ္တို႔၏ ေကာက္ေၾကာင္းသည္ မရိုးေျဖာင့္ မျဖဴစဥ္ ညစ္ညစ္ညဴးညဴးျဖင့္ ဘဝကို အရံႈးေပးခဲ့ၾကရသည္ နိဂံုးသတ္မလွပၾကေပ။ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္တို႔သည္ သံသရာ၏ကံေၾကြးမလွလို႔ က်ိဳးစင္တက္အျပစ္ေပးခံရေစကာမူ ႏုႆတိအဖန္ဖန္ကို ရုပ္သတိသ႑န္မွာကပ္လို႔ က်ိဳးစင္ေပၚတက္ ၍ ကံေၾကြးကို ရင္ေအးစြာဆပ္တက္ၾကသည္။
အင္းဝေခတ္တြင္ မိဖုရားဖြားေစာသည္ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္တို႔၏ သက္ေသျပယုဂ္အျဖစ္ ဘုရင္ထီးလင္ ေတာ္ေမာင္၏ ကားစင္တြင္မီးတင္ရိႈ႕အေသသတ္ျခင္းကို သူကိုယ္တိုင္ေန႔စဥ္ စီးျဖန္းခဲ့ေသာ ဗုဒၶႏုႆ တိ  ဓမၼာႏုႆတိ မရဏာႏုႆတိတို႔ျဖင့္ဆင္ျခင္ခဲ့ရာ မီးသည္ မိဖုရားဖြားေစာ၏ ခႏၶာကိုယ္ကိုလံုးလံုး မွ်မေလာင္ႏုိင္ေပ ေနာက္ဆံုးတြင္ မိဖုရားဖြားေစာသည္ “ ဘဝကံေၾကြးရွိက မီးသည္ ငါ့ခႏၶာအား  ေလာင္ၿမိဳက္ေလာ့” ဟု အဓိ႒ာန္ျပဳေသာအခါမွသာလွ်င္ အႏွစ္မဲ့ေသာရုပ္ခႏၶာသည္ မီးစာအျဖစ္သို႔ အသြင္ကူးေျပာငး္ခဲ့သည္မဟုတ္ပါေလာ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္တို႔၏ ေကာက္ေၾကာင္းႏွင့္ အႏၶပုထုဇဥ္တို႔၏ ေကာက္ေၾကာင္းသည္ မိုးႏွင့္ေျမလို ကြာ၏ နံ႕သာဆီႏွင့္ အီးတုံးလိုလည္း ျခားနား၏ ယခု ဤေဆာင္းပါးသည္ ဖတ္ရႈ႕သူတို႔ အား မိုး၏အလွ်ဥ္သို႔လည္းေကာင္း နံ႕သာဆီ၏ ရနံ႕သို႔လည္းေကာင္း ထံုမႊမ္းႏိုင္ပါေစဟု စာေရးသူ အပၸမာဒျပဳ၍ ဓမၼဒါန စုေဆာင္းမိပါေတာ့သည္။
ဒိုးႀကီး(ဝိဘဇၨ) 31.1.2017 -12း37am



Comments