ျပႆနာ ေပါင္းစံု၏ အစ ေငြက
၃၆၂။ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္
နန္းတြင္း၏ မင္းခန္းမင္းနားအၿပီးမွာ မူးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိ ၿမိဳစား ရြာစာ စတဲ့ မင္းပရိတ္သတ္တို႔ဟာ
မိမိတို႔ေနထိုင္ရာအိမ္သို႔မျပန္ေသးမွီ နားနားေနေန ေနခိုက္ တစ္ခုေသာ အမတ္တစ္ ေယာက္က
ၿမိဳ႕ထဲရြာထဲက ၿမိဳ႕သူရြာသူအခ်ိဳ႕ေျပာေနၾကတဲ့
စကား သူၾကားသိခဲ့ရတဲ့အတိုင္း အခုလို ေျပာျပ လိုက္ပါတယ္ . .။
“ ကပၸတိ သမဏာနံ သက်ပုတၱိယာနံ
ဇာတရူပရဇတံ ၊ သာဒိယႏၱိ သမဏာ သက်ပုတၱိယာ ဇာရူပရဇတံ ၊ ပဋိဂၢဏွႏၱိ သမဏာ သက်ပုတၱိယာ ဇာတရူပရဇတ
” ႏၱိ။
လို႔ သူျမင္သူၾကားခဲ့ရတဲ့
ၿမိဳ႕ထဲရပ္ထဲမွာ လူေျပာ သူေျပာမ်ားတဲ့စကားကို နန္းေတာ္ထဲက မူမတ္ေသနာပတိတို႔ သိေစရန္
သိၿပီးသူရွိေနပါကလည္း အနက္အဓိပၸါယ္မ်ား ပိုမိုျမင္သာေစရန္ ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာလိုက . .
“သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္း တို႔အား
ေရႊေငြသည္ အပ္၏ ၊ သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္ စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔အား ေရႊေငြကို သာယာကုန္၏”
“ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခုကို
ကၽြႏ္ုပ္ လမ္းသြားရင္း ေျပာဆိုေနၾကတာကို ျမင္ခဲ့ရၾကားခ့ဲရပါတယ္”
“ဒီစကားရဲ႕ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုေတာ့
ကၽြႏ္ုပ္ မခန္႔မွန္းႏိုင္လို႔ အခုလို ပရိတ္သတ္ေရွ႕မွာ ေမးျမန္းၾကည့္တာပါ”
ထို တစ္ေယာက္ေသာ အမတ္ရဲ႕
စကားအဆံုးမွာ အျခားေသာ မူးႀကီးမတ္ရာေသနာပတိတို႔က မိမိတို႔ အေတြးမ်ားကို တစ္မ်ိဳးတစ္
ဘာသာစီ ေကာက္ခ်က္ေပးေနၾကသည္မို႔ နန္းတြင္းစကားဝိုင္းသည္ အရပ္ပြဲကဲ့သို႔ ဆူညံစည္ကား
သြားေတာ့တယ္။ စကားဝိုင္းထဲတြင္ အယူအဆကိုယ္စီ အသိျမင္ကိုယ္စီ၏ အေတြး ထင္ျမင္ ခ်က္ ဝိေရာဓိမ်ားထဲမွာ
ရဲရင့္ေသာအေတြး ေတာ္လွန္ေသာအေတြး ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္အပထား မင္းပရိတ္သတ္တို႔ၾကားဝယ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္
ယံုၾကည္ခ်က္ သမာဓိကိုဆြဲကိုင္ကာ ῝စူဠာမဏိက” ရြာစားႀကီး တစ္ေယာက္က တစ္ဖန္ အခုလို ဝင္ေရာက္ေဆြး
ေႏြးလုိက္ပါတယ္။
“ အရွင္တို႔ ”
“အရွင္တို႔ အရပ္ထဲက ၾကားလာရေသာ စကားျဖစ္တဲ့”
“သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္း တို႔အား
ေရႊေငြသည္ အပ္၏ ၊ သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္ စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔အား ေရႊေငြကို သာယာကုန္၏”
“ဆိုတဲ့စကားကေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသားေတာ္တို႔အား အရမ္းကာေရာ နင္ပဲငဆ
စြပ္စြဲေျပာ သမုတ္ၾကတာ ပါ ဘုရားသာေတာ္မ်ားဟာ လံုးလံုးမွ် ေရႊေငြကိုအလွဴမခံၾကဘူးလို႔
ကၽြႏ္ုပ္ယူဆမိပါတယ္”
“မိမိတို႔ရဲ႕ အတၱေနာမတိအယူအဆဟာ အလံုးစံုျပည့္စံုေအာင္
မွန္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ျမင္ ခ်က္ေပးလို႔မရပါဘူး”
“ကၽြႏ္ုပ္တစ္ခုေလာက္
ေျပာပါရေစ ”
“သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔အား
ေရႊေငြသည္ မအပ္စပ္ပါဘူး”
“သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို မသာယာကုန္ၾကပါဘူး”
“သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို မခံယူၾကပါဘူး”
“သာကီဝင္မင္းသားျမတ္စြာဘုရား၏ တျပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္
ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္ ေရႊေငြကို အရွင္းလံုးလံုး စြန္႔ပယ္ၾက ကုန္ၿပီး ေရႊေငြမွ ကင္းရွင္းၾကပါတယ္”
လို႔ ကၽြႏ္ုပ္ေျပာဆိုပါရေစ။
“ဒီစကားဟာ ဗုဒၶရဲ႕ကိုယ္ႏႈတ္ေတာ္ထြက္စကားမဟုတ္ေသာ္လည္း
မွန္ကန္သည္ဟုသာ ကၽြႏ္ုပ္ယူဆမိပါသည္”
“သာကီဝင္မင္းသားျမတ္စြာဘုရား၏တပည့္သားတို႔သည္
ဘယ္နည္းႏွင့္မွ ေရႊေငြႏွင့္မအပ္စပ္ၾကပါဘူး အလွဴ မခံယူၾကပါဘူး”
စူဠာမဏိက ရြာသူႀကီးရဲ႕
ထင္ျမင္ယူဆခ်က္အသံသည္ နန္းတြင္းစကားဝိုင္းတစ္ခုလံုးအား
ၿငိမ္သက္သြားေစ သည္ အရပ္ထဲကၾကားလာေသာစကား၏ အေျဖကို ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ရဲရဲျငင္းဆန္ျခင္း
ရဲရဲ ေထာက္ခံျခင္း မျပဳလုပ္ဝံ့တဲ့ ရာခ်ီေသာ အမတ္ပညာရွိလူပညာရွိမ်ား၏ အလည္ဝယ္ အေစာက တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ႏွင့္ထင္ျမင္ခ်က္ေပးေနၾကေသာ
စကားသည္တုိ႔အတြက္ စူဠာမဏိက ရြာသူႀကီး၏ စကားေၾကာင့္ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ၿငိတ္သူက ၿငိတ္၏ ေတြေတြေလးစဥ္းစားေနသူက
စဥ္းစားေန၏ အေျဖမထုတ္ႏိုင္ အင္းအဲမလုပ္ႏိုင္ေသာသူအခ်ိဳ႕ကလည္း ေငးေမာေန၏ ။
မည္သုိ႕ပင္ျဖစ္ေစ မင္းပရိတ္သတ္ထဲမွာ
သာကီဝင္မင္းသား ဘုရားသာေတာ္ဘိကၡဳတို႔သည္ ေရႊေငြကို မသာယာ အလွဴမခံေၾကာင္း ရဲဝ့ံစြာထုတ္ေဖၚေျပာၾကားလိုက္ေသာ
စူဠာမဏိက ရြာသူႀကီးရဲ႕စကားျဖင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ နန္းတြင္းစကားဝုိင္းသည္ ေၾကနပ္ေရာင့္ရဲလိုက္ၾကေပေတာ့သည္။
စူဠာမဏိကရြာသူႀကီးေျပာဆိုေဆြးေႏြးေသာ
စကား ကလည္း အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆီေလွ်ာ္ေပသည္ ဘိကၡဳေခၚ ရဟန္းတို႔သည္ လူတို႔ကဲ့သို႔ ကာမဂံု
ငါးပါးကို လံုးလံုးအရွင္းစြန္႔ပယ္ကာ ဆံမုတ္ဆိတ္ပယ္၍ ေတာဝင္ကာ ကိေလသာကို တြန္းလွန္ပယ္ရွားေနၾကေသာ
သူေတာ္စဥ္တို႔သာျဖစ္သည္ ေငြေၾကးဥစၥာဆိုတာက ကာမဘံု သားလူအမ်ားတို႔ ပစၥည္းလဲလွယ္ေရာင္း
ဝယ္ေဖါက္ကား သံုးေဆာင္ဖို႔ရန္ မင္းအစိုးရတို႔က စနစ္တက် စီမံထားေသာ ပညတ္ရုပ္ျဒပ္ပစၥည္းတစ္ခုသာ
ျဖစ္သည္။
ယင္းေငြေၾကးဓနဥစၥာရုပ္ျဒပ္ပညတ္တစ္ခုေၾကာင့္
တိုင္ႏိုင္ငံတိုင္းရွိ လူသူအခ်ိဳ႕သည္ ခုိးၾက ဝွက္ၾက ႏိႈက္ၾက လု ၾက လိမ္ၾက စေသာ မသမာေသာနည္းတို႔ကို
ၾကံစည္လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ ဆန္ထမင္းအတြက္ ဂ်ံဳေပါင္မုန္႔စေသာ စားစရာ ရရန္ ေငြလိုသည္၊ အဝတ္အစား
အလွတန္ဆာ ဆင္ျမန္းရန္ ေငြလိုသည္ ယင္းတို႔ကို ေငြႏွင့္ပဲအလဲအ လွယ္လုပ္ၾကသည္၊ ထိုအခါ
လူသားသည္ ေငြကို ရရန္ႀကိဳးစားရေတာ့သည္ ရိုးသားေသာနည္းျဖင့္မရလွ်င္ မရိုး သားေသာနည္းျဖင့္
လူသားအခ်ိဳ႕က ဖန္တီးၾကေတာ့သည္။
ထိုအခါ ႏိုင္ငံတြင္
အာဏာရွင္မင္းအစိုးရ ေပၚလာသည္ လည္းေကာင္း၏လက္ကိုင္တုတ္ ခရိုနီသူခိုးေတြေပၚ လာသည္ တစ္ခါ
ယင္းခရိုနီသူခုိးတို႔၏ လက္ေဝခံ ေၾကးစားလူမိုက္လူဆိုးတို႔က ဆင့္ပြားရပ္တည္လာခဲ့ျပန္ေတာ့
သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ယငး္ေငြေၾကးဥစၥာေၾကာင့္ ကမၻာေပၚတြင္ ႏ်ဴကလီယားလက္နက္ဆန္းမ်ားျဖင့္
တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ ခ်ိန္းေျခာက္ မိုက္ေၾကးခြဲေနၾကေပေတာ့သည္။
ထို႔သို႔ေသာ အေၾကား္အရာမ်ားကို
စူဠာမဏိက ရြာသူႀကီးသည္ မိမိ၏ ဉာဏ္ျဖင့္သံုးသပ္စဥ္းစားၿပီး . .
“ေရႊေငြတို႔ သည္ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ
ရဟန္းေကာင္းတို႔ႏွင့္မအပ္စပ္ ”
“ေရႊေငြသည္ ပုထုုဇဥ္လူအကဏ္းတို႔၏
သံုးေဆာင္ရာ ကာမလဲလွယ္ရာပစၥည္းသားျဖစ္သည္”
“ေရႊေငြျဖင့္ မိန္းမပ်ိဳအခ်ိဳ႕၏
ကာမကို လဲလွယ္ယူငင္၍ရသည္”
“မိန္းမပ်ိဳအခ်ိဳ႕သည္
အလွကိုျမတ္ႏိုး၏ မိမိတို႔အလွေသြးၾကြယ္ေစဖို႔ အဝတ္တန္ဆာတို႔သည္ အဓိကက် ေသာအသံုးအေဆာင္ျဖစ္သည္
မိန္းမပ်ိဳ၏ကိုယ္ခႏၶာေပၚဝယ္ အခ်ိဳးအစားက်နေသာ အေရာင္အဆင္း လိုက္ဖက္ ညီညြတ္ေသာ အဝတ္အစား
ရတနာပပစၥည္းတို႔ ဆင္ျမန္းလိုက္ပါက ဆန္႔က်င္ဘက္ ပုရိသေယာက္်ား အခ်ိဳ႕၏ ရာဂမိီးတို႔သည္
ထၾကြေသာင္းက်န္းလာ၏ တဏွာရာဂမီးႏွင့္တူေသာ ဆာေလာင္မႈ ဆႏၵကို ပုထုဇဥ္ပုရိသတို႔ အလူးအလိပ့္ခံစားရသည္။”
ဒါ့ေၾကင့္ မိန္းမပ်ိဳအခ်ိဳ႕အတြက္
ပုရိသတို႔၏ ကာမရာဂတရားကို ႏိႈးဆြေပးႏိုင္ေသာ အလွအပအဝတ္အစား ရနံ႕ ေကာင္းမ်ား ရွိထားရန္လိုသည္
ထိုပစၥညး္မ်ားသည္ ေငြႏွင့္လဲလွယ္ယူရေသာကိစၥျဖစ္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိန္းမ ပ်ိဳအခ်ိဳ႕အတြက္
ေငြလိုသည္ ၊ တစ္ဖန္ ကာမကိုအလိုရွိေသာ ပုရိသသည္ ယင္းမိန္းမပ်ိဳတို႔၏ ကာမအထိအ ေတြ႕ကို
ခံစားသံုးေဆာင္ ဇိမ္ယူနိုင္ရန္ ေငြျဖင့္ လဲလွယ္ၾကျပန္သည္။
ထိုအရာသာဓကတစ္ခုႏွင့္ပင္
ေငြသည္ ကာမဘံုသားမ်ား၏ ကာမခံစားဖို႔ရန္ အဓိကၾကေသာ လဲလွယ္ရာပစၥည္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေငြမရွိလွ်င္
မည္သည့္ကာမကိုမွ ခံစားလုိ႔မရေပ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရႊေငြဟူသည္ သာကီဝင္မင္းသား ဘုရားသားေတာ္
ဘိကၡဳဘိကၡဳနီအစစ္တို႔အတြက္ လံုးလံုးမွ်အသံုးမဝင္ေပ ၊ အရပ္ထဲကပင္ ῝ ဘိကၡဳ ႏွင့္ ဘီး῞
ဘာဆိုင္လို႔လည္း ဟု ဆိုရိုးစကားပင္ရွိေသး၏။
စူဠာမဏိက ရြာသူႀကီးသည္
ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဘိကၡဳတို႔သည္ ေရႊေငြအား အလွဴမခံေကာင္း မသာေကာင္းဟု ေဟာၾကားထားသည္ကို
ကိုယ္တိုင္မနားၾကားဘူး တစ္ဆင့္စကားလည္းမၾကားဘူးေသာ္လည္း သူကိုယ္တိုင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ
လူ႔႔ပတ္ဝန္းက်င္၏ ျပႆနာကိစၥရပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို တာဝန္ယူေျဖရွင္းေပးခဲ့ရေသာ အလုပ္ အ
ေတြ႕အႀကံဳ ဘဝအေတြ႕အႀကံဳေၾကာင့္ ဘိကၡဳအစစ္တို႔သည္ ေရႊေငြကို လံုးဝအလွဴမခံသင့္ေၾကာင္း
မသာယာ သင့္ေၾကာင္း စဥ္းစားေတြးေခၚမိခဲ့ဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေရႊေငြဟူသည္ အႏၱရာယ္တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္
ေရႊေငြသည္ ပုထုဇဥ္ေလာကသားတို႔၏ သည္းေျခႀကိဳက္ျဖစ္သည္ ပုထုဇဥ္ေလာကသားတို႔၏အႀကိဳက္ကို
အရိယာနယ္ပယ္သားတို႔က ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည္ဟု ဆိုေသာ္ ထိုစကား သည္ မအပ္စပ္ေသာစကားဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
ပုထုဇဥ္ေလာကီလူသားတို႔၏ အရိယာနယ္ေလာကုတၱရာလူ သားတို႔၏ ဘဝအေျခအေနသည္ လံုးလံုးမမဆင္တူႏုိင္ေပ
ပုထုဇဥ္ေလာကီလူသားသည္ အခ်စ္ကိုအလိုရွိ၏ တပ္မက္ျခင္းကို လက္မလႊတ္ႏုိင္ ကာမအထိအေတြ႕မွ
ရုန္းထြက္လို႔မရေသး တစ္ဖန္ အမုန္းကိုလည္း အလိုမရွိ ျပန္ေပ အမုန္း၏ေဝးရာကို ေျပးထြက္လိုၾကသည္
ပုထုဇဥ္ေလာကီလူသားသည္ အခ်စ္ႏွင့္အထိအေတြ႕ရသာ တို႔ထံကိုသာ အေျပးအလႊားလုိက္ၾကရသည့္အတြက္
ေရႊေငြလိုသည္ ရာထူးဌာနႏၱရလိုသည္ ဘံုဗိမၼာန္ေတြလို သည္ ဇိမ္ခံပစၥည္းမွန္သမွ် အၿမဲလိုအပ္ေနသည္။
ယင္း ဇိမ္ခံပစၥည္းမွန္သမွ်သည္ ေရႊေငြရွိမွရသည္ ေရႊေငြႏွင့္ အလဲအလွယ္လုပ္ယူရေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
အရိယာေလာကုတၱရာလူသားသည္ကား
ထိုသို႔မဟုတ္ေခ် အခ်စ္ကိုအလိုမရွိေသာေၾကာင့္ အခ်စ္၏ေနာက္သို႔ အေျပးအလႊားလုိက္စရာမလို
ကာမထိေတြ႕ဖို႔ရန္ အားထုတ္စရာမရွိ ထို႔အတြက္ မည္သည့္ကာမကိုမွအလိုမရွိ ေသာေၾကာင့္ လဲလွယ္ရန္
ေရႊေငြတို႔သည္မလိုအပ္ေတာ့ေပ။ ထိုေရႊေငြမလိုအပ္ျခင္းဟုဆိုေသာ အေလာဘတ ရားေၾကာင့္ ေဒါသတရားတို႔ဆိတ္သုန္းကုန္ၾက၍
ေဒါသတရားတို႔ကိန္းဝပ္ေန၏ ယင္း ေဒါသ ေမာဟစေသာ ကိေလသာမီးတို႔ ခ်ဳပ္ကုန္၏ ၿငိမ္းကုန္၏
ေအးကုန္၏။
တစ္ခါက စူဠမဏိကရြာနယ္ပယ္ထဲတြင္
မိန္းမပ်ိဳတစ္ေယာက္ႏွင့္ သူၾကြယ္အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္တို႔ အျခင္း မ်ားၾကသည္ ထိုျပႆနာ၏
အစသည္ ေရႊေငြေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္၊ မိန္းမပ်ိဳသည္ သူႀကြယ္အဘိုးႀကီးထံမွ ေရႊ ေငြကိုအလိုရွိသည္
သူႀကြယ္အဘိုးႀကီးသည္ မိန္းမပ်ိဳ၏ ပ်ိဳရြယ္ႏုနယ္ေသာ ကိေလသာကာမကိုအလိုရွိသည္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္
အလိုရွိပံုျခင္းကမတူညီေပ မိန္းမပ်ိဳအလိုရွိေသာ ေရႊေငြသည္ သူႀကြယ္အဖိုးႀကီး ၌ရွိသလို
သူၾကြယ္အဖိုးႀကီးအလိုရွိေသာ ပ်ိဳျမစ္ေသာ လတ္ဆတ္ေသာ ကိေလသာကာမရသသည္ မိန္းမပ်ိဳ၌ သာရွိၾကသည္။
၎တို႔သည္ ရြာသူႀကီးထံေမွာက္တြင္
တရားဝင္အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ အလဲအလွယ္လုပ္လိုက္ၾကသည္ ႏွစ္ အေတာ္အတန္ၾကာေသာအခါ မိန္းမပ်ိဳသည္
ေရႊေငြကိုယူ၍ သူၾကြယ္အဖိုးႀကီး မသိခင္ ေနအိမ္မွ ထြက္ေျပး သြားခဲ့သည္။ ထိုျပႆနာသည္ စူဠာမဏိက
ရြာသူႀကီးထံသို႔ ေရာက္လာသည္ ရြာသူႀကီးဟူသည္ မိမိရပ္ရြာရွိ ရြာသူရြာသားနယ္သူနယ္သားတို႔၏
ႀကံဳေတြ႕ရေသာ ျပႆနာမ်ားကို ေျပလည္ေအာင္ေျဖရွင္းေပးရသူမဟုတ္ပါ ေလာ။
တရားခံုရံုးေရွ႕ေမွာက္တြင္
တရားလို သူၾကြယ္အဖိုးႀကီးႏွင့္ ၎၏ဇနီးသည္ မိန္းမပ်ိဳတို႔ေရာက္ေနၾကၿပီ ၊ ႏွစ္ဘက္ အမႈသည္တို႔၏
ထြက္ခ်က္မ်ားကို ၾကားနာစစ္ေဆးရာ ႏွစ္ဘက္စလံုးတြင္ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းအရဆိုပါက အျပစ္မရွိၾကေပ
မိန္းမပ်ိဳသည္ ေရႊေငြကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ သူမ၏ အပ်ိဳရည္ကို အဘုိးႀကီးအားေပးလိုက္ရသလို အဖိုးႀကီးသည္လည္း
မိန္းမပ်ိဳ၏ ပ်ိဳျမစ္ႏုနယ္ေသာ ခႏၶာအလွ ကိေလသာအရာသာကိုလိုလားတပ္မက္၍ သူပိုင္ ေရႊေငြတို႔ကိုေပးလိုက္ရျခင္းသာျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းအမႈကို
ေျခရာခံအေျဖထုတ္ေသာ္ တရားလိုတရားခံတို႔သည္ သမမွ်တေသာနည္းျဖင့္ အလဲ အလွယ္လုပ္ၾကျခင္းသာျဖစ္သည္
ယင္းသေဘာသည္ ပုထုဇဥ္ေလာက၏ တရားမွ်တေသာ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ လုပ္ ထံုးလုပ္နည္းမ်ားသာျဖစ္သည္။
အမႈသည္ႏွစ္ဦးစလံုးသည္
မိမိ၌ရွိေသာ မိမိပိုင္ပစၥည္းျဖင့္ အလဲအလွယ္အလုပ္ၾကျခင္းသာျဖစ္သည္ ခုိးယူျခင္း လိမ္လည္ျခင္းမဟုတ္ၾကေပ
ရြာသူႀကီး၏ ထံေမွာက္မွာပင္ ေၾကနပ္စြာ မိမိတို႔၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို လဲလွယ္ခဲ့ၾက ေသာလည္း
မေရာင့္ရဲႏိုင္ၾကေပ မတင္းတိမ္ႏုိင္ၾကေသာပုထုဇဥ္တို႔သည္ ကာလၾကာလာေသာအခါ အသစ္ အသစ္ေသာ
လိုလားေတာင့္တမႈကို လိုခ်င္သည့္ေလာဘကပ္လာသည္ ယင္းေလာဘတရားကို သမၼာသတိ သမၼာသမာဓိ စေသာမဂၢင္
တရားတို႔ျဖင့္ မထိမ္းကြပ္ႏိုင္ေသာအခါ ဥပဒါန္ဟူေသာ စြဲလမ္းမႈျပႆနာတက္လာ သည္ ၊ အစြဲနယ္ဥပဒါန္အားေကာင္းလာေသာအခါ
တဏွာငမ္းငမ္းတက္ အာသာျဖန္းျဖန္းထြက္လာေတာ့၏ ။
မိန္းမပ်ိဳသည္ ကနဦးအစက
သူၾကြယ္ႀကီးပိုင္ဆိုင္ေသာ ေရႊေငြဥစၥာတို႔ျဖင့္သာ ေၾကနပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ကာမ အထိအေတြ႕၏
ဆာေလာင္မႈကို ေလာက္ငွေအာင္မေပးႏိုင္ေသာ သူၾကြယ္အဖိုးႀကီးကို မလိုခ်င္ေတာ့ေပ အဖိုး ႀကီးနားသို႔
မကပ္သီခ်င္ေတာ့ေပ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူၾကြယ္အဖုိးႀကီး အသိခုိက္မ်ားစြာေသာ ေရႊေငြတို႔ကိုယူကာ
ထြက္ေျပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ျဖင့္ ေရႊေငြသည္
ပုထုဇဥ္တို႔၏ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားတြင္ အဓိကၾကေသာ ပညတ္ဓာတ္ ပစၥည္း တစ္ခုျဖစ္သည္ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း
အခ်ိဳ႕က ယင္းေရႊေငြကို ဒုတိယဖန္ဆင္းရွင္ဟူ၍ ဆိုၾကေသးသည္။ ယင္းဒုတိ ယဖန္ဆင္းရွင္ ေရႊေငြေၾကာင့္
လူသားတို႔နယ္ပယ္တြင္ ဒုစရိုက္မ်ိဳးစံုျဖစ္ပြားၾကသည္ မည္သည့္ဒုစရိုက္ျဖစ္ျဖစ္ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းသည္
ယင္းေရႊေငြေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
စူဠာမဏိက ရြာသူႀကီးသည္
သူျဖတ္သန္းလာခဲ့ရေသာ ဘဝအေတြ႕အႀကံဳအရ ေရႊေငြ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးထက္ အျပစ္သာမ်ားေၾကာင္းကို
သိလိုက္ရသည္ ထို႔ေၾကာင့္လည္းပဲ ေရႊေငြသည္ သာကီဝင္မင္းသား ဘုရားသားေတာ္ မ်ား အလွဴမခံ
မသာယာသင့္ေသာ ပစၥည္းသာျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္မိခဲ့သည္။
ထိုသို႔ သံုးသပ္မိေသာေၾကာင့္
သူ႔ထက္ပင္ ရာထူး အာဏာ ပညာဉာဏ္ ႀကီးၾကေသာ မင္းပရိတ္သတ္အလယ္ တြင္ . . .
“ သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို မအပ္ ”
“သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို မသာယာကုန္”
“သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို မခံယူကုန္”
“သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို ပယ္ထားကုန္၏”
“ ေရႊေငြမွ ကင္းလြတ္ၾကကုန္၏”
ဟု ရဲရင့္ေသာအသံျဖင့္
ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
သဘာဝက်ေသာ စူဠာမဏိကရြာသူႀကီး၏
စကားအဆံုးတြင္ မင္းပရိတ္သတ္တို႔သည္ ဒီတစ္ေန႔ ၏နန္းတြင္း စကားဝိုင္းအား ထိုမွ်ေလာက္ႏွင့္အဆံုးသတ္လိုက္ၾကၿပီး
မိမိတို႔ေနထိုင္ရာ ဘံုနန္းျပႆာဒ္ဆီသို႔ အလွ်ိဳအလွ်ိဳ ျပန္ကုန္ ၾကသည္။
ထိုအျပန္ခရီးတြင္ စူဠာမဏိကရြာသူႀကီးတစ္ေယာက္ကေတာ့
အိမ္သို႔မျပန္ဘဲ ဘုရားရွိရာေက်ာင္းေတာ္သာသို႔ ေျခဦးလွည့္ခဲ့သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က သူ နန္းရင္ျပင္မွာ
ေျပာခဲ့ေသာ စကားသည္ ဟုတ္၏ မဟုတ္၏ မွန္၏ မမွန္၏ကို သူကိုယ္တိုင္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္လို႕ပါပဲ။
ဗုဒၶ၏ဓမၼဝိနယကို သူသိ၍
ထိုနန္းရင္ျပင္တြင္ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခဲ့ျခငး္မဟုတ္ပါ၊ သူျဖတ္သန္းလာခဲ့ရေသာ ဘဝ အေတြ႕အႀကံဳႏွင့္
သူေလ့လာရွာမွီးထားေသာ အသိဉာဏ္ကို ေပါင္းစပ္ဆင္ျခင္၍ ေျပာခဲ့ျခင္းသာျဖစ္သည္။ တ ကယ္စင္စစ္
ဗုဒၶ၏ဓမၼႏွင့္ဝိနယကို သူမသိေပ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အိမ္သို႔တန္းမျပန္ေတာ့ဘဲ ဗုဒၶရွိရာေက်ာင္းသို႔
လာခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။
ဗုဒၶသည္ အခု အခ်ိန္တြင္
ႀကီးက်ယ္ေသာ ဝါေတာရွိ ေက်းငွက္ေပါင္းစံုတို႔ျဖင့္ သာယာနာေပွ်ာ္ ဖြယ္ေကာင္း ေသာ ရွဥ့္နက္
ရွဥ့္ညိဳတို႔၏ တစ္ေတာက္ ေတာက္အလွျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားေသာ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္ဝယ္ သီတင္းသံုးေနခ်ိန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
စူဠာမဏိက ရြာသူႀကီးသည္
ဗုဒၶထံေမွာက္ေရာက္တဲ့အခါ သင့္တင့္ေသာေနရာမွာထုိင္၍ ထိျခင္း ငါးပါး ျဖင့္ရွိခုိးကာ မိမိ၏အမ်ိဳးအႏြယ္ႏွင့္
အခုလို လာေရာက္ရေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔အား ဗုဒၶအား ေလွ်ာက္ ထားလိုက္ေသာအခါ . ..
“ တဂၣ တြံ ဂါမဏိ ဧဝံ
ဗ်ာကရမာေနာ ဝတၱဝါဒီ ေစဝ ေမ ေဟာသိ၊ န စ မံ အဘူေတန အဗၻာစိကၡသိ ၊ ဓမၼႆ ဟူေသာ ပါဠိစကားျဖင့္အစခ်ီေတာ္မူ၍
“ အို . . ရြာသူႀကီး ”
“ သင္ ဆိုခဲ့ေသာ စကားသည္
ငါ၏ စကားတိုင္းပင္ျဖစ္ေပတယ္”
“သင္ သည္ တရားေတာ္ အားေလ်ာ္ေသာ
တရားကို ဆိုခဲ့ျခင္းလည္း မည္ပါတယ္”
“ ငါ ဘုရား၏ ဝါဒကို
အတုယူ၍ ေျပာျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အကဲ့ရဲခံရျခင္းသို႔ အနည္းငယ္မွ်
မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ”
“ အို . .. ရြာသူႀကီး”
“ ယႆ- ရဟန္းအား ၊ ဇာတရူပရဇတ-ေရႊေငြသည္၊
ကပၸတိ-အပ္ျငားအံ့၊ တႆ-ထိုရဟန္းအား၊ ပၪၥဝိ- ငါးပါးလည္းျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ကာမဂုဏာ- ကာမဂုဏ္တို႔သည္၊
ကပၸ ႏၱိ-အပ္ကုန္၏၊”
“ ရြာသူႀကီး”
“ ေရႊေငြ စေသာ ငါးပါးေသာ
ကာမဂုဏ္တို႔၌ တပ္မက္ျခင္းသည္ ရဟန္းေကာင္းတို႔၏အက်င့္မဟုတ္ ၊ သက်ပုတၱေခၚ သာကီဝင္မင္းသားတို႔၏
အက်င့္မဟုတ္ ဟုမွတ္ပါ”
“ ရြာသူႀကီး”
“ ျမက္ကို အလိုရွိေသာ
သူသည္ ျမက္ကို ရွာသင့္၏၊ သစ္သားကို အလိုရွိေသာ သူသည္ သစ္သားကို ရွာသင့္၏၊ လွည္းကို
အလိိုရွိေသာ သူသည္ လွည္းကို ရွာသင့္၏၊ ῝အခစားအလုပ္သမား῞ ေယာက်္ားကိုအလိုရွိေသာသူ သည္
῝အခစားအလုပ္သမား῞ ေယာက္်ားကို ရွာသင့္၏ ”
“ ရြာသူႀကီး ” “ သို႔ဆိုလွ်င္
”
“ ေကန စိ ပရိယာေယန ဇာတရူပရဇတံ သာဒိတဗၺံ ပရိေယသိတဗၺ”
ႏၱိ
“ သာကီဝင္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သားတို႔အား ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ေရႊေငြကို သာယာသင့္ ၊ ရွာသင့္”
၏ဟု ငါဘုရား မေဟာေပ”
ဗုဒၶ၏ အေျဖစကားအဆံုးဝယ္
စူဠာမဏိက ရြာသူႀကီးသည္ မိမိ နန္းရင္ျပင္ မင္းပရိတ္သတ္အလည္တြယ္ေျဖ ၾကားခဲ့ေသာ စကားသည္
ဗုဒၶဝါဒႏွင့္တစ္ထပ္တည္း တစ္သားတည္းျဖစ္ေနပါလား ဟူေသာ ပီတိေသာမနႆ စိတ္ျဖင့္ အိမ္သို႔အျပန္ခရီးသည္
ပီတိစ်ာန္ယာဥ္စီးသကဲ့သို႔ .. . . တည္း ။
ဤဗုဒၶဝိနယဓမၼအားက်ိဳးစားေဝငွမိေသာပီတိေသာမနႆဓမၼဒါန
ဓမၼေဒသနာ ဓမၼသာဝန ဓမၼသာကစၦာ ကုသိုလ္ အဖို႔အစုစုတို႔အား လိုလားၾကေသာ 31ဘံုသားတို႔အား
ေဝငွထပ္တူမွ်ပါသည္ အထူးဝိေသသအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ အား ပါဠိစာေပကို စတင္သင္ၾကားဆိုဆံုးမလမ္းျပခဲ့ေသာ
တမလြန္ေရာက္ ဖခင္ႀကီးဦးလွစံသို႔ . . .
ကိုးကားက်မ္း . .
သုတၱံပိဋကတ္
သဠာယတနဝဂၢသံယုတၱပါဠိေတာ္
၈-ဂါမဏိသံယုတ္
၁၀- မဏိစူဠကသုတ္
ပါဠိေတာ္နိႆယ မိုးထိမူကို အကိုးအကားျပဳသည္
ဒိုးႀကီး(ဝိဘဇၨ)
21.2.2017မွ22.2.2017-2း30Pm
Comments