မ်က္ကဏ္းတန္ဘိုး တိုး၍တက္ေခ်ၿပီ
အမွားတစ္ခုကို မေဝဖန္အေထာက္ျပဘဲ ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ကမၻာမွာ
ဥပေဒျပဳမႈႏွင့္ ယင္းဥပေဒစီရင္ ထံုးဆိုတာေတြ ေပၚေပါက္လာစရာအေၾကာင္းမရွိေပ ပိဋကတ္စာေပနယ္အရေျပာရပါရင္ ဝိနည္းပိဋ ကတ္ကို မီးရိႈ႕ပစ္ဖို႔သာလိုေတာ့သည္မဟုတ္ပါေလာ
။
စကၡဳဒြါရရွိေသာ လူသားသည္ အလင္းကိုသိျခင္းႏွင့္အေမွာင္ကိုသိျခင္းဟူေသာ
စကၡဳပသာဒကို ခံစား ခြင့္ရမည္ ယင္းလူသားသည္ အလင္းကိုအလင္းဟု အေမွာင္ကိုအေမွာင္ဟု ထုတ္ေဖၚေျပာၾကားျခင္း
ဝန္ခံျခင္း ေဝဖန္ျခင္း စစ္ေၾကာေဝဖန္ျခင္းတို႔သည္ ယင္းလူသား၏ ဝါယမအာသိသျဖစ္သလို အလင္း
အေမွာင္တို႔၏ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္အား ဆင့္ပြားသိရွိလာၾကၿပီး ေလာကသားမ်ားအတြက္ ေဆာင္ျခင္း
ေရွာင္ျခင္းဟူေသာ ဓမၼသဘာဝသတၱိကို သိရွိႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။
အက္ဒီဆင္သည္ ယင္းဓမၼသဘာဝသတၱိကို သူရူးတစ္ေယာက္ႏွယ္က်ိဳးစားရွာေဖြ
တင္ျပႏိုင္ခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ ယေန႔ကမၻာႀကီးလင္းေနသည္မဟုတ္ပါေလာ ။ ထုိ ဥပမာကိုေဆာင္၍ လူသားသည္
မိမိဝန္း က်င္တြင္ အမွန္ကို အမွန္ဟု အမွားကို အမွားဟု ရဲဝံ့စြာေျပာရမည္ ေဝဖန္ရမည္ တင္ျပရမည္
ထိုသို႔ မဟုတ္ဘဲ ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို
ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနရမည္ဆိုပါက ေလာကတြင္ မ်က္ကဏ္း တို႔၏ တန္ဘိုး တိုး၍တက္လာစရာသာရွိေတာ့မည္။
က်ဳပ္ကဲ့သို႔ အခုလို စာေတြေရးေနသူ ခင္ဗ်ားကဲ့သို႔
ယခုလိုစာေတြဖတ္ေနသူ တို႔ႏွစ္ဦး မ်က္လင္းသ မားတို႔အတြက္ တန္ဘို္းသည္ တိုး၍ ဆုတ္ယုတ္ဖြယ္ရာသာရွိေတာ့မည္။
သမၼတကို မေဝဖန္ေဝမေထာက္ျပရေတာ့ဘူးလား ?
ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ကို မေဝဖန္မေထာက္ျပရေတာ့ဘူလား?
အမတ္ေတြကို မေဝဖန္မေထာက္ျပရေတာ့ဘူးလား?
ဒါဆိုရင္
..
သူတို႔လုပ္သမွ်ဟာ ဘုရားအလားမို႔ အမွားဆိုတာ ျမဴမွမရွိ
ပကတိအေကာင္းေတြခ်ည္းပဲလား?
ယင္းသို႔ျဖင့္ရင္ေတာ့ က်ဳပ္ အခုကစၿပီး ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနလုိက္ပါေတာ့မယ္။
သို႔ေသာ္ က်ဳပ္သည္ မ်က္ကဏ္းေတာ့မဟုတ္ မ်က္ကဏ္းတို႔၏ တန္ဘိုး တိုးတက္ေနပါကလည္း က်ဳပ္ႏွင့္မဆိုင္ေတာ့ေခ်။
က်ဳပ္တို႔သည္ ေလာကကို မွီတြယ္သူေတြသာျဖစ္သည္ ေလာကကိုေကာင္းက်ိဳးျပဳသူရယ္လို႔
ရွာ၍ ရႏိုင္သူက ရွားလွသည္ က်ဳပ္တို႔သည္ ျမင္ျမင္ကာမွ် ၾကားၾကားကာမွ် အဆိုးႏွင့္အေကာင္းေတြကို
ေဝဖန္ေထာက္ျပ ျငင္းခံုျခင္း ျပဳခြင့္မရပါက ျပဳခြင့္မေပးပါက မ်က္ကဏ္းဘဝႏွင့္ဘာမ်ား ကြာျခားေနပါ
သလဲ? ထိုကဲ့သို႔ ဝိဘဇၨေခၚ မွားမွန္ေကာင္းဆိုး ေၾကာင္းက်ိဳးႏွစ္တန္ကို ခြဲျခားစိတ္ျဖာ
ေဝဖန္ပိုင္းျခား ေဆာင္ျခင္းေရွာင္ျခင္း မျပဳလုပ္ရပါက ယင္းကို လူသားဟူ၍ေရာ သမုတ္ႏိုင္မည္နည္း?
ျပစ္မႈလြန္က်ဴးသည္ သူလြန္က်ဴးမႈကို အမွားကိုအမွားဟုသိျခင္းျဖင့္
ေနာင္တစ္ႀကိမ္ မျဖစ္ပြားေအာင္ ဆင္ျခင္ႏိုင္သည္ ။ ျပစ္မႈလြန္က်ဴးေနသူအား မ်က္ကဏ္းအသိကဏ္းတို႔ကဲ့သို႔
ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနမည္ ဆိုပါက ျပစ္မႈလြန္က်ဴးသူအတြက္ ေနာက္ထပ္အႀကိမ္ရာေပါင္းမ်ားစြာျဖစ္ေပၚဖို႔ရန္
အားေပးအား ေျမာက္ျပဳသလိုျဖစ္ေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကတြင္ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ ခဏေလာက္ေနၾကမည္ဆိုပါ
ယင္းခဏအတြင္းတြင္ ဘယ္စံ နႈန္းျဖင့္ညီမွ်ေသာ ျပစ္မႈမ်ား လြန္က်ဴးႏိုင္ၾကမလဲ? ဟု ေတြးဆင္ျခင္မိၾကပါသလား?
အမွားကို အမွားဟု သိျခင္း ဝန္ခံျခင္း ေဝဖန္ျခင္းတို႔သည္
သူေတာ္ေကာင္းေလာကတြက္ စံတန္ဘိုး တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္ကို ပိဋကတ္စာေပတို႔ကို ထဲထဲဝင္ဝင္လိုက္စားဖူးပါက
သိႏိုင္သည္။ ဗုဒၶသည္ ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္သူအတြက္ ဘယ္မွ်ပင္ ျပစ္မႈႀကီးေစကာမူ ῍ အာယတိ ံ
သံဝေရယာထ῎ ဟုသာ ဆံုးမေတာ္ မူသည္။ ျပစ္မႈအား မ်က္ကဏ္းသဖြယ္ ဖံုးကြယ္ျခင္းကို ဗုဒၶါဝါဒက
လက္မခံေပ ။
အမွားသည္ ပုထုဇဥ္ကမၻာအတြက္ ယဥ္ပါးေနၿပီျဖစ္သည္ကို
ဗုဒၶသည္ သဗၺညဳတဉာဏ္ျဖင့္သိ၏ သိ သည့္အေလွ်ာက္ အမွားတို႔အား ထုတ္ေဖၚ ဝန္ခံျခင္းကို ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္
လုိလားႏွစ္သက္ေတာ္မူ ခဲ့သည္မွာ မဟာပရိနိဗၺာႏၷသုတၱံကို ထဲထဲဝင္ဝင္ဖတ္မွတ္ဖူးပါကလည္း
သိႏိုင္ပါေသးသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အမွားေလာကအမွန္ေလာကဆိုရာမွာ . .
ေခြးတိရိစၦာန္တို႔သည္ မေဝဖန္ၾကေပ . .
ေခြးတိရိစာၦန္ တို႔သည္ မျငင္းခံုၾကေပ . .
ေခြးတိရိစာၦန္ တို႔သည္ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ယွက္မသိႏိုင္ၾကေပ ..
သို႔ေသာ္
..
ေခြးတိရိစာၦန္ တို႔သည္တစ္ေကာင္ႏွင့္တစ္ေကာင္ ကိုက္တက္ရံုသာရွိၾကသည္။
ထိုသို႔ဆိုပါက လူသားသည္ မ်က္ကဏ္းဘဝဟုသမုတ္ျခင္းထက္
ေခြးတိရိစၦာန္တစ္ေကာင္၏ဘ၀ႏွင့္ အလားတူေနပါေရာဟု
ဘယ္သူသည္ က်ဳပ္ကဲ့သို႔ ေတြးေတာဆင္ျခင္မိပါသနည္း။ ထိုေၾကာင့္ ယခု စာမူေလးသည္ ေလာကတြင္
မ်က္ကဏ္းမ်ား တန္ဘိုးယုတ္ေလွ်ာ့ေစခ်င္ေသာ ေစတနာအာသိသ သမၼာဆႏၵတစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္ဟု .. ။
အမွန္တရားအတြက္ မည္သူမဆို လြတ္လပ္စြာ Share ခြင့္ရွိပါသည္။
ကိုးကား
..
သုတၱံပိဋကတ္
ျဗဟၼဇာလသုတ္
မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္
ဒိုးႀကီး(ဝိဘဇၨ)25.Apr.17-10;15pm
Comments