Monday 3 July 2017

ငါ့ ဘဝ . ငါ . .အာကသ .. ငါ့ . ၾကယ္


ေနသည္ ေနာင္ ဘီလီယံေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသည့္တိုင္ေအာင္ ပုံမွန္အတိုင္းေတာက္ပေနမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ စတင္၍ ႀကီးထြားလာမည္ျဖစ္သည္။ ၄.၆ ဘီလီယံႏွစ္မၽွၾကာေသာအခါ ေနသည္ အလြန္ပင္ႀကီးမားေသာ ၾကယ္တစ္ခုအျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ျဖစ္လာပါက ကမၻာကို ဝါးမ်ိဳပစ္နိုင္ေလာက္ေသာ ပမာဏပင္ျဖစ္ေပၚလာမည္ ျဖစ္သည္။ အေစာပိုင္းသိပၸံပညာရွင္တို႔ကမူ ကမၻာကို ေနကဝါးမ်ိဳမသြားနိုင္ပဲ ဆြဲငင္မွု၏ ဒုတိယအား အျပန္အလွန္သက္ေရာက္မွု (tidal interaction) မရွိပါက ေနတြင္ေလ်ာ့က်သြားေသာ ျဒပ္ထုပမာဏေၾကာင့္ (fraction of loss)သာ ကမၻာပတ္လမ္းေၾကာင္းကို ၁.ရ ေအယူ (Astronomical Unit သို႔ အာကာသယူနစ္) သို႔ ေျပာင္းလဲ ေပးလိမ့္မည္ဟု ဆိုၾကသည္။
အကယ္၍ ထိုသို႔ျဖစ္ခဲ့လၽွင္လည္း လူသားတို႔အေနျဖင့္ ဆက္လက္ရွင္သန္ရန္ မျဖစ္နိုင္ေပ။ အဘယ္ ေၾကာင့္ ဆိုေသာ ကမၻာေပၚရွိ ေရအားလုံး အေငြ႕ပ်ံသြားမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ၿပီး ေလထု၏ အစိတ္အပိုင္း အေတာ္မ်ားမ်ား ဆုံးရွုံးသြားမည္ ျဖစ္သည္။ ေခတ္သစ္သိပၸံပညာရွင္တို႔ကမူ မည္သို႔ ပင္ျဖစ္ ေစကာမူ tidal interaction ေၾကာင့္ ကမၻာကို ေနကဝါးမ်ိဳသြားလိမ့္မည္ ဟု ဆိုၾကသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ က်ယ္ျပန္႔နက္ရိႈင္းလွေသာ ကမၻာ စိုးစဥ္းမွ် ေလ့လာမိၾကေသာအခါ လူဟူေသာ ῍ငါ῎ (ဝါ) ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္ အနတၱတစ္ေကာင္ျဖစ္ေနသည္ ၊ ရုပ္ဝတၳဳျဖစ္ေသာ ကမၻာမွေပးေသာ အဆိုင္အခဲ မ်ား ျဒပ္စင္မ်ားျဖစ္ေသာ ေရႊေငြလက္ဝတ္တန္ဆာတို႔ကို ေခၽြးေသြးတို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးရွာေဖြေနၾကသည္။ ယင္းတို႔အားလံုးသည္ ကမၻာကေပးေသာ လက္ေဆာင္ပ႑ာတစ္ခုသာျဖစ္၍ ကမၻာပင္လွ်င္တစ္ဖန္ျပန္ လည္ ယူေဆာင္သြားမည္ကို ῍ငါ῎ (ဝါ) ကၽြႏ္ုပ္တို႕သတိမထားမိခ်ေပ။
အထက္က စာေရးသူေျပာခဲ့သလို ကမၻာကိုယ္တုိင္က ပရမ္းပတာ ေနေနရရွာသည္ ၊ ကမၻာသည္ အလွ်ံညီးညီးေတာက္ေလာင္ေနသည့္ ေငြ႕လံုးႀကီးျဖစ္ေသာ ေနကို ခစားေနရေသာ မင္းခစား ေယာက္်ား တစ္ေယာက္သာျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္မွာ မည္သည့္ သိပၸံပညာရွင္တစ္ေယာက္တစ္ေလကမွ် မခန္႔မွန္းမသိရွိႏိုင္ေသာ ေသဆံုးျခင္းျဖင့္ ကမၻာသည္ နိဂံုးခ်ုဳပ္ရေပမည္။
စာေရးသူသည္ ငယ္စဥ္ကတည္းက အာကာသကို စူးစမ္းေလ့လာလိုသည္ ညတိုင္း ေကာင္းကင္က ၾကယ္ေတြကို ေရရြတ္ေနမိသည္ ဤမွ် မ်ားျပားလွေသာ အလင္းေရာင္စုၾကယ္ေလးမ်ားေနရာသို႔ ကိုယ္ တုိင္သြားခ်င္သည္ ။ အဲဒီက စ၍ အာကာသႏွင့္ကမၻာကို ခ်စ္ခင္မိေသာ စိတ္သည္ သေႏၶတည္ခဲ့သည္။ ညအခါ အျပင္ထြက္ ဂစ္တာတီးတိုင္း ေကာင္းကင္က ၾကယ္ေတြဆီ ပ်ံသန္းေနတက္သည္။
ၾကာလာေတာ့ ၾကယ္ေတြႏွင့္စာေရးသူတို႔သည္ မည္သည့္တကၠသိုလ္ကမွ သင္ၾကားမႈမရွိေသာ  အျပန္ အလွန္ ေျပာဆိုနားလည္ႏိုင္သည့္  ဘာသာစကား တစ္မ်ိဳးကို သံုးစြဲမိခဲ့ၾကပါသည္။ ထို စကား၏ ကိုယ္ပိုင္အကၡရာမွာ အလင္းေရာင္ မႈန္ျပျပေလး ေတြပင္ျဖစ္သည္။
အခ်ိဳ႕ၾကယ္ေလးေတြက ῍လင္း῍ကနဲ႔ လက္ျပသည္ ၊ ေသခ်ာသည္ ထိုၾကယ္ေလးသည္ စာေရးသူ ၏ ဤညခင္းကို အျပံဳးျဖင့္ လက္ေဆာင္ေပးလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ ၾကယ္ေလးေတြကေတာ့ စာေရးသူ ၾကည့္ေနႏႈတ္ဆက္ေနရင္းႏွင့္ပင္ ငုတ္လွ်ိဳးကြယ္ပသြားၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ ကလည္းလည္း ျဖဴ စင္ေတာက္ပေသာ အလင္းေရာင္တန္းအရွည္ႀကီးျဖင့္ လင္းလက္ျပသၿပီး လံုးဝ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပန္ သည္။
ထိုသို႔ျဖင့္ ၾကယ္ေတြႏွင့္ တစတစ ရင္းႏွီးလာခဲ့ေသာ စာေရးသူသည္ ညတိုင္း အာကသသို႔ ပ်ံသန္းၿပီး ၾကယ္ဗိမၼာေတြမွာ ေမႊ႕ေလွ်ာ္ခဲ့သည္။ ၾကယ္ေတြ အေၾကာင္းကို တကယ္သိဖို႔ အေၾကာငး္အေထာက္အ ပံ့မွာ စာေရးသူ၏ ဖခင္ႀကီးဦးလွစံပင္ျဖစ္ပါသည္။
သူက စာေရးသူအား ပါဠိစာေပကို သင္ေပးသည္ ၊ယင္းေနာက္ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဖြဲ႕ ငါးရာငါးဆယ္ စ ေသာ ဇာတက ဝတၳဳထဲသို႔ စာေရးသူဘဝကို ဆြဲယူႏွစ္သြင္းလုိက္သည္။ ယင္းအခ်ိန္တြင္ စာေရးသူ သည္ ၾကယ္ေတြႏွင့္ အေနေဝးသြားခဲ့သည္။ ဇတကေတြထဲက ဘဝအေၾကာငး္ေတြကို တစ္ေျပာင္းတစ္ ျပန္ ေလ့လာေနခဲ့ရသည္။
တကယ္ေတာ့လည္း အကယ္စင္စစ္ေတာ့ စာေရးသူသည္ ယင္း ဇာတကေတြရဲ႕ အတၳဳပတၱိေတြၾကား ထဲ ဝင္ေရာက္ေနျခင္းဟာလည္း ၾကယ္ေတြအေၾကာင္းကို သိလိုေသာေၾကာင့္သာျဖစ္ပါသည္။ ၾကယ္ ေတြကို ေမ့လို႔ ၾကယ္ေတြကို မုန္းလို႔မဟုတ္ပါ။ ၾကယ္ေတြႏွင့္ ညဘက္ ေတြ႕ဆံုၾကေသာ္လည္း စာေရး သူမွ ၾကယ္ေတြရဲ႕အတၳဳပၸတၱိကို ေမးျမန္းခြင့္မရေပ။
ၾကယ္ေတြကလည္း သူတို႔၏ ဘဝဇစ္ျမစ္ကို မေျပာလိုၾကဟန္တူသည္။  သူတို႔ႏွင့္ စကားလက္ဆံုက် ေသာ အခါမွာလည္း စာေရးသူအား အျပဳံးမ်ား ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕မႈမ်ား ၿငိမ္းေအးမႈမ်ား အခ်ိဳေရာင္ အဆိုင္ အခဲမ်ား liquid လို႔တင္စားလို႔ရေသာ ေအးျမေသာ ျဒပ္စင္အေရမ်ားကဲ့သို႔ သက္ရွိသာမန္လူသားတို႔ မခံစားမသံုးေဆာင္ႏုိင္ေသာ ῍မန῍ ေခၚ ခံစားမႈ feeling မ်ားကိုသာ ေပးစြမ္းခဲ့သည္။
သူတို႔ဘဝ၏ထဲထဲဝင္ကို ဘာတစ္ခုမွ် စာေရးသူအား မေျပာခဲ့ေပ။ သို႔တိုင္ေအာင္ စာေရးသူသည္ ၾကယ္ တို႔ကို စိတ္ဝင္စားမႈ မေလွ်ာ့ပါးခဲ့ပါ။ မထင္မွတ္ဘဲ အရြယ္ေရာက္လာေသာ စာေရးသူကို ဖခင္ ႀကီးက ပါဠိစာေပကိုသင္ေပးၿပီး ပိဋကတ္ထဲကို ဆြဲေခၚလုိက္တာမို႔ မသြားခ်င္သြားခ်င္နွင့္သြားရင္းက စာေရးသူ သိခ်င္ေသာ ၾကယ္ေတြအေၾကာင္းကို တစ္စြန္းတစသိခဲ့ရသည္။
ဆက္ရန္  . ..
ဒိုးႀကီး(ဝိဘဇၨ) 03.Jul.2017-1:31Pm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...