Thursday 19 May 2016

က်မ္းစာအုပ္ထဲက . . .ခ်ိဳးငွက္


ခ်ိဳးငွက္ သားေပါက္ေလးဟာ ကၽြန္ေတာ္လက္ေခ်ာင္း
ေလးေတြကို သူေျခေထာက္ေသးေသးသြယ္သြယ္ေလး
ေတြနဲ႔ ဆုတ္ကုိင္ထားပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ သူ႔ဘဝအတြက္ ရန္သူမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို
သူ ေသခ်ာေပါက္သိေနတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ ။ ကၽြန္ေတာ္
သူကို ေလွာင္အိမ္ထဲထည့္ၿပီး ေမြးဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္လံုးဝမရွိ
ပါဘူး။ သူ႔ကိုယ္လည္းကၽြန္ေတာ္ တမင္ေထာင္ေျခာက္ဆင္
ဖမ္းခဲ့တာလည္းမဟုတ္သလို ။ ငွက္ခပ္မုဆိုးတို႔ကလည္း
သူ႔ကို ဖမ္းဆည္းေရာင္းခ်ခဲ့တာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။
ဒီလိုပါ။
19.5.2016 နံက္နက္ခင္း ပုစြန္ေတာင္ဘက္ကိုထံုးစံအတိုင္း
ကၽြန္ေတာ္ စက္ဘီးထြက္စီးပါတယ္။ ပုစြန္ေတာင္ေစ်း ေျမာင္း
ႀကီးနားက အမိႈက္ေတြနဲ႔ရႈတ္ေနတယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း
အဲဒီေနရာေလးကို စက္ဘီးနင္းရင္း တစ္ေရြ႕ေရြ႕ ဘာရယ္မသိ
ၾကည့္ေနမိတယ္။
ငုတ္တုတ္ေလး ။ အခု ခ်ိဳးငွက္ေလးဟာ ။ အမိႈက္ေျမလူးေနတဲ့
ေနရာကို သူ႔အတြက္ ေျမပထျဗာအလား ကုတ္ကုတ္ေလးထိုင္
ေနတယ္။
သမၼာက်မ္းစာတြင္  . .
ခ်ိဳးငွက္သည္ ကမၻာႀကီးၿငိမ္းခ်မး္ေရးအတြက္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္း
ျပျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ကမၻာပ်က္ေသာအခါ လူသားေတြ
အတိဒုကၡေရာက္ေနခ်ိန္ အနာဂါတ္ေပ်ာက္ေနခ်ိန္တြင္ ။
ခိ်ဳးငွက္ေလးသည္ သံလြင္ခက္ကို ကိုက္ခ်ီၿပီး လူသားေတြေရွ႕
မွာ ပ်ံဝဲျပလိုက္သည္။
ထိုအခါ လူသားေတြမွာ အသက္ရွင္လမ္းစရၿပီဟု အားရဝမ္း
သာျဖစ္သြားၾကၿပီး ကုန္းေျမကိုရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။
ယင္းသုိ႔ သမၼာက်မ္းစာတြင္ သံလြင္ခက္ကိုကိုက္ခ်ီလာခဲ့
ေသာ ခ်ိဳးငွက္ကေလးအေၾကာငး္ကို ကမၻာေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာႀကီး
(Pablo Picasso) ပီကာဆိုက တစ္ေရးတစ္ယူ ပန္းခ်ီသရုပ္ေဖၚ
ဆြဲခဲ့ရာကေန မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကမၻာတြင္ သံလြင္ခက္ကိုက္
ခ်ီပ်ံသန္းေနေသာ ခ်ိဳးငွက္ေလးသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏သရုပ္ေဖၚ
ပန္းခ်ီ လိုဂို ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
အခုတြင္  . ..
ခ်ိဳးငွက္ေလး ေသလုေျမာပါးျဖစ္ေနၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ၿပီးစိတ္
ပူသြားတယ္။ စက္ဘီးကိုေဒါက္ေတာင္မေထာက္ေတာ့ဘူး။
ရပ္ၿပီး အနားကိုသြားၾကည့္တယ္။
ကုတ္ကုတ္ေလးနဲ႔ သူကလည္းကၽြန္ေတာ္ကို ျပန္ၾကည့္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္နဲ႔သူအၾကည့္ျခင္းဆံုသြားၾကပါသည္။
 “ အၾကည့္ခ်င္းဆံု ရင္တြင္းခံု မလံုခ်စ္စိတ္ေၾကာင့္”
 ကၽြန္ေတာ္နဲ႔သူဟာေတာ့ ခ်စ္စိတ္ ေတာ့ခ်စ္စိတ္ပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ့ဘက္က သူေလး အသက္ရွင္သန္ႏိုင္မည့္နည္းလမ္း
ကို စိတ္ကူးေနသလို သူ႔ဘက္ကလည္း ဇာတ္မတူတဲ့ကၽြန္ေတာ့
ကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနမယ္။
သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ တစ္ေယာက္ရင္ထဲက
ခံစားရတဲ့အျဖစ္မွန္ကို သိဖို႔အျမန္ဆံုးလိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္လို
နည္းနဲ႕မွ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ိဳးစာကားနားလည္လိမ္မည္မဟုတ္သလို
ခ်ိဳးငွက္ကေလးကလည္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ကရုဏာစကားကုိ
နားမလည္ႏိုင္။
ေနာက္ဆံုးကၽြန္ေတာ္ ပိဋကတ္ကိုသတိရသြားသည္။
ဗုဒၶကို သတိရသြားသည္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶသည္ ေလာက
သံုးပါးရွိသတၱဝါအေပၚ သားတည္းဟူေသာခ်စ္ျခင္းေသာ
စိတ္ျဖင့္ ဘဝအလင္းကို ရွာေဖြေပးခဲ့သည္မဟုတ္ပါေလာ။
ထိုကဲ့သို႔ ဗုဒၶရဲ႕ မဟာကရုုဏာေတာ္ျမတ္စိတ္ေၾကာင့္ပင္
ယေန႔တိုင္ေအာင္ ကမၻာႀကီးတြင္ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္မ်ား
တည္ေနဆဲပင္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဗုဒၶ၏ မဟာကရုဏာေတာ္ျမတ္ကိုခံယူပူ
ေဇာ္ခဲ့ဖူးသည္။ အခုတိုင္လည္း ရင္၌ ကိန္းေနဆဲ။ ဗုဒၶ၏
အတုမရွိေမတၱာေတာ္ရိပ္ေအာက္သို႔ အမွတ္မထင္ေရာက္
လာသူတိုင္း အေအးႀကီးေအးခဲ့ဖူးသည္ အၿငိမ္းႀကီးၿငိမ္းခဲ့
ဖူးသည္။
လက္နက္တကာတို႔တြင္ စြမ္းအားအျပင္းဆံုးလက္နက္ကို
ႏ်ဴကလီယား ဟု သိပၸံပညာရွင္တုိ႔က တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္း
လက္ခံၾကေသာ္လည္း ဗုဒၶကမူ ေမတၱာလက္နက္သည္သာ
ေလာကသံုးပါးတြင္ အတုမရွိေသာ စြမ္းအားျပင္းလက္နက္ဟု
အတိအလင္းထုတ္ေဖၚေဟာၾကားခဲ့သည္။

အခုလည္း သူ႔စကားလူမသိ လူစကားသူမသိေသာ ခ်ိဳးငွက္
ေလးနဲ႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ကူးလူးဆက္ဆံမႈမွာ ေမတၱာဘာသာ
စကားကိုသာသံုးရေပေတာ့မည္ ။
ခ်ိဳးငွက္ေလးအား မမိႈတ္ေသာမ်က္လံုးျဖင့္ကၽြန္ေတာ္စိုက္ၾကည့္
ကာ အခိုလို ပါဠိသက္သက္ႀကီး တတြက္တြက္ရြတ္လိုက္ပါ
တယ္။ မ်က္လံုးမွိတ္လိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္အျခားအာရံုေတြေပၚ
လာမွာစိုးတာေၾကာင့္ မ်က္လံုးကို ကၽြန္ေတာ္မမွိတ္ဘဲ ခ်ိဳးငွက္
ေလးကို စူးစူးစုိက္စိုက္ၾကည့္ရင္း ပါဠိေတာ္ကို မျမတ္ရြတ္ေန
မိပါတယ္။
“ န ပေရာ ပရံ နိကုေဗၺ ထ ၊ နာတိမေညထ ကထၳစိ နကိဥၥိ။
   ဗ်ာေရာသနာ ပဋိဃသည၊ နာညမညႆ ဒုကၡမိေစၦယ်။”
အတန္ၾကာေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္လက္ကေလးကိုသူ႔ေျခေထာက္
အေရွ႕ကို ထိုးခံလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့လက္ေခ်ာင္းကေလး
မ်ားကို သူ႔ေျခေထာက္ေလးမ်ားက အလုိလို ကုတ္ယူေနတယ္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း အလုိက္သင့္ ေနရင္း စိတ္ထဲကလည္း မျပတ္
 “ န ပေရာ ပရံ နိကုေဗၺ ထ ၊ နာတိမေညထ ကထၳစိ နကိဥၥိ။
   ဗ်ာေရာသနာ ပဋိဃသည၊ နာညမညႆ ဒုကၡမိေစၦယ်။”
စာဖတ္သူမ်ား ျမန္မာလိုသိရေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ေရးေပးလိုက္ပါ
မယ္။ ျမန္မာလိုအနက္ ျပန္ရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့
စိတ္ႀကိဳက္ ျပန္ဆိုထားတာျဖစ္ေၾကာင္းဝန္ခံပါရေစ  . .။
“ ပေရာ ၊ တပါးေသာသူအျခားသူသည္။ပရံ၊ တပါးေသာသူအျခား
သူကို။န နိကုေဗၺထ၊ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္း လွည့္ပတ္ျခင္းမျပဳ
ပါေစလင့္။
ပေရာ ၊ တပါးေသာသူအျခားသူသည္။ပရံ၊ တပါးေသာသူအျခားသူ
ကို။ကတၳိစိ ၊ မည္သည့္အရပ္ မည္သည့္ေနရာမွာမဆို။ကိဥၥိ၊တစံုတ
ေယာက္သာသူကို။ နာတိမေညထ၊ ေမာက္မားႏွိပ္စက္လိုေသာ
အားျဖင့္ မေထမဲ့ျမင္မျပဳပါေစလင့္။ ”
“ပေရာ ၊ တပါးေသာသူအျခားသူသည္။ပရံ၊ တပါးေသာသူအျခား
သူကို။ဗ်ာေရာသနာ-ဗ်ာေရာသနာယ၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါးတို႔ျဖင့္ထိ
ခိုက္ေစာ္ကားပုတ္ခတ္ျခင္းကိုလည္း အလိုမရွိၾကပါေစလင့္။”
“ပေရာ ၊ တပါးေသာသူအျခားသူသည္။ပရံ၊ တပါးေသာသူအျခား
သူကို။ ပဋိသည-ပဋိဃသညာယ၊ ေဒါသစိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း။
အညမညႆ၊အခ်င္းခ်င္း၏ ။ ဒုကၡံ၊ကိုယ္ဆင္းရဲမႈမွန္သမွ် စိတ္
ဆင္းရဲမႈမွန္သမွ်ကို ။ နႇ ဣေစၦယ်၊ ဘယ္လိုနည္းနဲမွအလိုမရွိၾကပါ
ေစလင့္ . . .။”

ေၾသာ္  ..  . ေမတၱာ လက္နက္သည္ စြမ္းသကုိး  .. ။

“ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လည္း ခ်ိဳးငွက္ေလးကို မထိမဲ့ျမင္ မျပဳပါ။
ကၽြန္ေတာ္ကိုလည္း ခ်ိဳးငွက္ေလးက မထိမဲ့ျမင္မျပဳပါႏွင့္။”

“ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ခ်ိဳးငွက္ေလးကို ကိုယ္ႏႈတ္ပါးတို႔ျဖင့္ ထိ
ခုိက္ေစာက္ကားပုတ္ခတ္ျခင္းကို အလိုမရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုလည္း
ခ်ိဳးငွက္ေလးက ထိခိုက္ေစာကကားပုတ္ခတ္ျခငး္ကိုအလိုမရွိပါ
ေစႏွင့္။”

“ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ခ်ိဳးငွက္ေလးကို ေဒါသစိတ္ျဖင့္ ဆင္းရဲမႈ
မွန္သမွ်ကို အလိုမရွိပါ။ ခ်ိဳးငွက္ေလးကလည္းကၽြန္ေတာ္အေပၚ
၌ ေဒါသစိတ္မ်ားအလိုမရွိပါေစ ႏွင့္”

ေမတၱာ၏စြမ္းပကားျဖင့္ အခုအခါ ခ်ိဳးငွက္ေလးဟာကၽြန္ေတာ္
နဲ႔အတူ selfie ရိုက္ေနပါၿပီ။ သူဟာအေကာင္ေပါက္ေလးမို႔
အပ်ံသင္းရင္း ျပဳတ္က်ေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကိုကၽြန္ေတာ္
ေလွာင္အိမ္ထဲမွာမထားဘဲ ေရခ်ိဳးခန္းေလဝင္ေလထြက္
ေကာင္းတဲ့ေနရာမွာထားပါတယ္။ ေရေတြ အစာေတြကို ခ်ေပး
ထားပါတယ္။ သူအေတာ္အတန္အားရွိလာရင္ ပ်ံထြက္သြားႏိုင္
ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပဴတင္းတံခါးကိုလည္း အဆင္သင့္ဖြင့္ေပးထားပါ
တယ္။
ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ခ်ဳပ္ေႏွာင္ဖို႔မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ လြတ္လပ္စြာ
ဘဝပ်ံသန္းႏိုင္ဖို႔ပါ။ သူက ခ်ိဳးမေလးလို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္
သူဘဝမွာ ခ်ိဳးဖိုေလးနဲ႔ ေပွ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ပါေစလို႔ ကၽြန္ေတာ္ဆုေတာင္း
ေနပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ အတိဘဝရဲ႕အကုသိုလ္ေတြေၾကာင့္
ဘဝကို အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္တိုင္ အထီးက်န္ဆန္စြာနဲ႔
ဖ်က္သန္းေနရပါတယ္။
ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ။
ခ်ိဳးငွက္ေလး သက္ရွင္ထေျမာက္ပါေစ  ..
ခ်ိဳးငွက္ေလး ခ်ိဳဖိုေလးျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္ေပွ်ာ္ရႊင္ပါေစ  ..
ကိုးကား . ..
ေမတၱာသုတ္ ပါဠိေတာ္ ႏွာ။301
ပါဠိနိႆယ
သဇၨေနာဒယ ၊ မူ ၊ ႏွာ 101
20.5.2016 9း 41 Am
ဒိုးႀကီး


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...