Thursday 23 February 2017

ေလာကႏွင့္ ေလာဘကို ကန္႔သတ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ျမတ္ဗုဒၶ


ေဝရၪၨရာမွာ အငတ္ေဘးဆိုးႀကီးဆိုက္ေရာက္ေနပါၿပီ  ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဗုဒၶနဲ႔ေနာက္ပါသံဃာေတာ္မ်ားဟာ ေဝရၪၨရာၿမိဳ႕မွာ ဝါဆိုေတာ္မူေနခိုက္နဲ႔ ႀကံဳေနပါတယ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ အငတ္ေဘးမွာ အစာေရစာအတြက္ အလူးအလဲ ဒုကၡခံခဲ့ရပါတယ္ လူေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးအေပၚမွာ လိုက္ေလ်ာညီေထြေအာင္ ဖန္တီးၿပီး အငတ္ေဘးကို ခုခံကာကြယ္ႏိုင္ေပမယ့္ သလံုးျမင္းေခါင္းျဖင့္ သပိတ္ပိုက္ကာ အဟာရကိစၥကိုေဆာင္ ရြက္ရေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ေတာ့ အခက္အခဲဆံုးအေျခအေနဆိုးတစ္ခုပါပဲ။
ၿမိဳ႕ထဲကို ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူရာမွာ ျပည္သူေတြကိုယ္တိုင္က ငတ္ေနၾကေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေလာင္း ဖို႔ရန္ မတက္ႏိုင္ၾကပါဘူး အဆိုးထဲကက အေကာင္းတစ္ခုကေတာ့ ေဝရၪၨရာၿမိဳ႕မွာ မုိးဝင္ခိုၾကတဲ့ ကုန္သည္မ်ား က ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ သူတို႔ျမင္းေတြစားဖို႔ရိကၡာျဖစ္တဲ့ မုေယာဆန္ေတြကို လွည္းတစ္စီးကို တစ္စလယ္ ခန္႔စီ အလွည့္ၾက ေန႔စဥ္လွဴဒါန္းေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားကလည္း ယင္းမုေယာဆန္ေတြကို အားလံုးလံုေလာက္မွ်တေအာင္ သံုးေဆာင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အမႈန္႔ႀကိတ္ၿပီး ဆန္အမႈန္႕ကိုသာ ဝမ္းမီးၿငိမ္းေစဖို႔ ဘုန္းေပးသံုးေဆာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေန႔စဥ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ လွည္းကုန္သည္မ်ားထံကရလာတဲ့ တစ္စလယ္ေသာ မုေယာဆန္ေတြကို အရံ အတြင္းမွာ ဆံုထဲထည့္ေထာင္းရပါတယ္။
“ ထံု ” “ တံု ”
“ တံု ” “ ထံု ”
“ ထံု ” “ တံု ”
ၾကမ္းတမ္းေသာ မုေယာဆန္ႏွင့္ ဆံု၏က်ည္ေပြ႕သံတို႔ဟာ မာျခင္း တင္းျခင္းတို႔၏သတၱိကို အသံအျဖင့္ ေျပာင္း လဲ သက္ေသခံေနၾကပါသည္။
တစ္ေန႔ေတာ့ ယင္းဆံုသံသည္ အသွ်င္အာနႏၵာႏွင့္ ဗုဒၶတို႔အတူရွိေနခုိက္အခ်ိန္မွာ . . .
“ ထံု ” “ တံု ”
“ တံု ” “ ထံု ”
“ ထံု ” “ တံု ”
“ အာနႏၵာ ”
“ အခု ၾကားေနရတဲ့ ဆံုသံ ဟာ ဘာေၾကာင့္ ျမည္ေနရတာတုန္း”

“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”
“ ထို ဆံုသံသည္ အျခားမဟုတ္ပါ”
“ လွည္းကုန္သည္မ်ားထံမွ ဆြမ္းအလုိ႔ငွာ ရေသာ မုေယာဆန္တို႔ကို ရဟန္းအမ်ားစု ေလာက္ငွေစရန္အတြက္ ေက်ာက္ဆံုျဖင့္ေထာင္းကာ အမႈန္႔ျပဳၾကပါသည္ဘုရား ယငး္မုေယာဆန္မႈန္႔အား အသွ်င္ဘုရားအား ေန႔စဥ္ဆပ္ ကပ္၍ သံဃာမ်ားသည္လည္း ေဝမွ် ဘုန္းေပးၾကပါသည္ဘုရား”

“ အို  ..  ”
“ အာနႏၵာ”
“ ေကာင္း ေပ စြ ”  “ ေကာင္း ေပ စြ”
“ သူေတာ္သူျမတ္ျဖစ္ကုန္ေသာ သင္တို႔သည္ (အစာေခါင္းပါးျခင္း လိုခ်င္ျခင္း အလိုဆိုးသို႔ လိုက္ျခင္းကို) ေအာင္ႏိုင္ၾကကုန္၏” “ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား သည္ကား သေလးသြားျပြန္းဆြမ္းကိုပင္ အထင္ေသးၾကလိမ့္ ဦးမည္”

အာနႏၵာသည္ ဗုဒၶ၏ ခ်ီးမြန္းသံႏွင့္ ေနာင္လာေနာက္သားရဟန္းေတာ္မ်ား၏ အလိုဆႏၵကို သိလိုက္ရ၍ ရင္ထဲ တြင္ ပီတိႏွင့္စိုးရိမ္စိတ္တို႔ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္သားတည္း ခံစားလိုက္ရသည္။ ဗုဒၶဟူသည္ ကာကီဝင္မင္းမ်ိဳးမွ ျဖစ္လာရသူမို႔ မင္းသားဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး အေကာင္းဆံုး အမြန္ဆံုး အႏူးညံ့ဆံုးေသာ အထြန္အျမတ္အမြန္ တို႔ျဖင့္ ေနလာခဲ့ရသူျဖစ္သည္ ယခုမူ သူကိုယ္တိုင္ႏွင့္ ေနာက္ပါရဟန္းေတာ္မ်ားအားလံုး ျမင္းမ်ားသာစားသံုး ရန္ ရိကၡာျဖစ္ေသာ မုေယာဆန္ကို သံုးေဆာင္ေနၾကရသည္။
သို႕တိုင္ေအာင္ ေလာက၏ ေလာကဓံကုိ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သည္းခံေတာ္မူသကဲ့သို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုလည္း သည္းခံႏိုင္စြမ္းရွိေအာင္ သြန္သင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ တကယ္ဆို အတုမဲ့ေသာ ဗုဒၶအတြက္လည္းေကာင္း ေနာက္ ပါသံဃာမ်ားအတြက္လည္းေကာင္း ဆြမ္းကိစၥဟူသည္ အထူးဖန္ဆင္းရန္မလိုအပ္ေပ ၊ သို႔ေသာ္လည္း ေလာက ကို ေလာကအတိုင္း ရႈ႕ျမင္တက္ရန္ ဗုဒၶသည္ ေနာက္ပါရဟန္းေတာ္မ်ား ဆြမ္းကိစၥအတြက္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အဆင္ေျပသလို ရပ္တည္ႏိုင္ရန္အတြက္ အခုလို ေၾကာင့္ၾကမဲ့ေနျခင္းသာျဖစ္သည္။
အာနႏၵာႏွင့္ ဗုဒၶတို႔  အခုလို စကားလက္ဆံုၾကေနခ်ိန္တြင္ အရွင္မဟာေမဂၢလႅာန္သည္ အနီးအပါးခ်ည္းကပ္၍ ဗုဒၶအား မဝံ့မရဲျဖင့္ စကားဆိုလိုက္သည္  ..

“ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္ မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”
“အခုအခါမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆြမ္းကိစၥသည္ သပိတ္ဆြဲ၍မရႏိုင္ေတာ့ေသာအေျခအေနေရာက္ေနပါၿပီဘုရား”
“ေဝရၪၨရာၿမိဳ႕ဟာ တစ္ၿမိဳ႕လံုးအႏွံ႕ အငတ္ေဘးႏွင့္ႀကံဳေနရပါၿပီဘုရား”
“သို႔ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ပ်ားေကာင္ ပ်ားဥမရွိေသာ္လည္းပဲ ဤေျမေအာက္ေျမလႊာျပင္ဟာ ခ်ိဳၿမိန္လွသည္ျဖစ္၍ ဘုရားတပည့္ေတာ္ ဤေျမႀကီးအား လွန္လိုပါသည္ဘုရား ရဟန္းေတာ္မ်ား ထိုေျမဆီေျမဇာေျမၾသဇာကို သံုး ေဆာင္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ သက္သာဖြယ္ရန္အေၾကာင္းရွိပါသည္ဘုရား”

“ ေမာဂၢလႅာန္ ”
“ ဒါဆိုရင္ ဒီေျမျပင္ေပၚမွာရွိေနတဲ့ သတၱဝါေတြကို ”
“ မငး္ ဘယ္လို ျပဳျပင္ဖန္တီးမလဲ”

“ မွန္လွပါဘုရား ”
“ ဒီကိစၥဟာ လြယ္ကူပါတယ္ဘုရား ”
“ဘယ္ဖက္တစ္ဘက္ကို ေျမႀကီးကဲ့သို႔ ဖန္ဆင္းၿပီး”
“ယင္းဘယ္လက္ေပၚဝယ္ ေျမေပၚရွိသတၱဝါမ်ိဳးစံုကိုေနႏိုင္ရန္ဖန္တီးပါမယ္”
“ေနာက္ က်န္လက္တစ္ဖက္နဲ႔ ေျမဆီလႊာကို လွန္လုိက္ရင္ အဆင္ေျပပါတယ္ဘုရား”

အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ ထိုမွ်ေလာက္တန္ခိုးေတာ္ႀကီးသကဲ့သို႔ အစီမံျပဳလုပ္ရာမွာလည္း ဤမွ်ေလာက္ ဉာဏ္ႀကီးေတာ္မူပါေပသည္ ၊ တန္ခိုးရွိေပမယ့္ ယင္းသို႔ စနစ္တက် စီမံဖန္တီးဖို႔ရာမွာ ဉာဏ္ပညာလည္းလို ေသးသည္ ဉာဏ္မပါက တန္ခုိးျဖင့္ဖန္ဆင္းရာမွာ အဆင္မေျပႏိုင္ေပ တန္ခုိးအရာႏွင့္ဉာဏ္အရာတို႔ ကို အခုလို အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္ကဲ့သို႔ နည္းစနစ္တက် ျပဳလုပ္ရန္ မလြယ္ကူေသာ သာဓကတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။

ခုႏွစ္အရြယ္ ကိုရင္ကေလးသည္ နတ္ျပည္တက္၍ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူသည္ နတ္ျပည္သုိ႔တက္ႏိုင္ေလာက္ေသာ တန္ခုိးသည္ ယင္းကိုရင္ကေလး၌ရွိေနသည္ နတ္သမီးတို႔က သူတို႔နတ္ျပည္သို႔ အခုလို သူ႔တို႔သားအရြယ္ကိုရင္ ကေလးကို ျမင္လုိက္ရေသာေၾကာင့္ အလြန္မတန္ ၾကည္ညိဳေတာ္မူခဲ့ၾကသည္ ပုထုဇဥ္နတ္သမီးမ်ားမို႔ ကိုယ့္ သားရင္းကဲ့သို႔ ခ်စ္ေတာ္မူၾကေသာ ခ်စ္စိတ္လည္း ကိုယ္စီရွိေနၾကသည္မို႔ သပိတ္ပိုက္ သကၤန္းေတာ္သပ္ရပ္စြာ ရံုေတာ္မူခါ နတ္ျပည္သို႔ ဆြမ္းခံၾကြလာေတာ္မူေသာ ကိုရင္ကေလးအား သားတည္းဟူေသာ ခ်စ္ေသာစိတ္ျဖင့္  ဆြမ္းမေလာင္းေသးဘဲ ၾကည္စယ္ေတာ္မူၾကပါေတာ့တယ္  ..

“ဟယ္  . .”
“ ဒီ ကိုရင္ေပါက္စေလးက တို႔နတ္ျပည္ေတာင္ တက္လာႏုိင္ပါလား”
အခုလို တစ္ပါးေသာ နတ္သမီးပ်ိဳကဆိုေတာ္မူေသာအခါ ေနာက္ေသာ နတ္သမီးပ်ိဳမ်ားကလည္း ထုိ႔နည္းအတူ

“ကိုရင္ကေလးကေနာ္”
“ တို႔ နတ္ျပည္က နတ္သားထက္ေတာင္ ပို ေခ်ာေသးရဲ႕ ..  ဟယ္ ”

အရိယာႏြယ္ဇာတ္ ကိေလသာႏွပ္ကို အၿပီးသတ္ႏႈတ္ျဖတ္ၿပီး၍ အရဟတၱမဂ္အရဟတၱဖိုလ္ စ်ာန္ အဘိဉာဥ္ ႏွင့္တြက္ တန္ခုိးအရာထူးျမတ္သာေသာ ကိုရင္ကေလးသည္ ဆြမ္းမေလာင္းဘဲ သူ႔အား  ၾကည္စယ္ေနာက္ ေျပာင္ေနၾကေသာ နတ္သမီးမ်ားအား ဆြမ္းေလာင္းရန္အလို႔ငွာ ရဟန္းႀကီးအသံျဖင့္ ေခ်ာင္းဟန္႔ကာ  ..

“ တယ္ ”
“ ဒီ နတ္သမီးေတြ ခက္ပါေရာ့လား”
“ ဆြမ္းေလာငး္ရမွာ ဆြမ္းမေလာင္းဘဲ ၾကည္စယ္ေနၾကသကိုး ”

ထိုသို႔ အရိယာဇာတ္ကိုရင္ျမတ္၏ အသံေတာ္ကိုပါ ၾကားလိုက္ရေသာ နတ္သမီးပ်ိဳတိို႔သည္ သားတူအရြယ္ ကိုရင္ကေလးအား ပို၍ပင္ ၾကည္ညိဳေတာ္မူခဲ့ၾကသည္ ၾကည္ညိဳၾကေသာ္လည္းပဲ ကိုရင္ေလးအား အရိယာဟူ ေသာစိတ္ထက္ တူသားဟူေသာ ပုထုဇဥ္ခ်စ္စိတ္က အႏိုင္ရသည္မို႔ ကိုရင္ကေလးအား ပို၍ ေနာက္ၾက ၾကည္ စယ္ၾကေပသည္။ အရိယာဇာတ္သားတို႔သည္ ႀကီးသည္ငယ္သည္မခြဲျခား တည္ၾကည္ေသာ တည္ၿငိမ္ေသာ ဣေျႏၵေရတို႔ကေတာ့ မျခားနားၾကေပ ၊ ထုိမွ်ေလာက္တူသားအရြယ္ ကိုရင္ကေလးသည္ပင္ အရိယာဇာတ္တုိ႔၏ ထံုးစံအတုိင္း စကၡဳံဣေျႏၵခ်၍ သပိတ္ပိုက္ေနပံုသည္ ပုထုဇဥ္နတ္သမိီးမ်ားအတြက္ အေအးဟန္ အေအးစ်ာန္ ၾကည့္၍မဝ ရႈ၍မႏိုင္ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း နတ္ၾသဇာနတ္ဆြမ္းတို႔ကို မေလာင္းလွဴႏိုင္ၾကေသးဘဲ ၾကည္ညိဳေသာ စိတ္ျဖင့္ ကိုရင္ကေလးကို ၾကည္စယ္ေတာ္မူေနၾကသည္။
တစ္ဖက္မွာက ကိုရင္ငယ္ျဖစ္ေသာ္လည္း စ်ာန္ႏွင့္တကြၿပီးေသာတန္းခိုးရွင္ကိုး ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္အသြင္ အျပင္ကင္းမဲ့ၿပီး ေမာဟရွင္းတာမို႔ အခုလို ျပတ္သားေသာအသံျဖင့္ နတ္သမီးတို႔ကိုဆိုလုိက္သည္  .

“ တယ္  . . ဒီ  .. နတ္သမီးေတြ ခက္ပါေရာ့လား”
“ဆြမ္းခံခ်ိန္ ဆြမ္းေလာင္းရန္ ၾကြာလာတာကို အခု ဆြမ္းမေလာင္းၾကဘူး”
“ သင္တို႔ နတ္ဘံုဗိမာန္ကို ေျခမနဲ႔ ညွပ္ ဆြဲလႈပ္လုိက္မယ္ေနာ္ ”

အရိယာဇာတ္ကိုရင္ျမတ္က ေဒါသျဖင့္ေျပာသည္မဟုတ္ေပ ဆြမ္းကိစၥအတြက္ အျမန္ကိစၥၿပီးရန္ဆိုလုိက္ျခင္း သာျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ကိုရင္ကေလး၏ အသံေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေတာ္မူၾကျပန္ေသာ နတ္သမီးအခ်ိဳ႕ က ကိုရင္ေလးေျပာလုိက္တာကို ေၾကာက္ရမည့္အစား ခ်စ္ေသာစိတ္ျဖင့္ အခုလို ၾကည္စယ္လုိက္ျပန္တယ္ . .

“ကိုရင္ေလးက ေသးေသးေလး”
“တပည့္ေတာ္တို႔ နတ္ဘံုဗိမာန္က အႀကီးႀကီး”
“ လႈပ္လို႔ရလည္း လႈပ္ပါ ေတာ္  . .”
“ တပည့္ေတာ္မတို႔က ခံလုိက္ရံုေပါ့ ဘုရာ့”
ဒီေန႔အဖို႕ေတာ့ အရိယာဇာတ္ကိုရင္ျမတ္အတြက္ နတ္ဆြမ္းနတ္ၾသဇာက ရဖို႔မျမင္ေတာ့ေပ နတ္သမီးမ်ားက လည္း သူတို႔နတ္ျပည္ကို အခုလို ဆြမ္းခံၾကြေသာ ရဟန္းသာမေဏဆိုတာ အလြန္ရွားသမို႔ ရွားသည့္အထဲအခု လို ပုစိေကြးကိုရင္ေလးမ်ား တတ္လာႏိုင္သည္မွာ ခဲယင္းလွသည္။ ထို႔အတြက္ ဆြမ္းေလာင္းဖို႔ထက္ ကိုရင္ေလး ျပန္ၾကြမွာကိုပဲ သူတို႔စိတ္ထဲ စိုးေနၾကသည္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကိုရင္ေလးကို သူတို႔ဘံုဗိမာန္မွာတင္ ဆြမ္းကပ္ခ်င္ၾက ည္ ၊ နတ္၌ျဖစ္ေသာ နတ္ၾသဇာ နတ္သုဒၶါဆြမ္းတို႔ကို ကိုရင္ေလးအား သူတို႔ေရွ႕ေမွာက္တင္ ဘုန္းေပးသံုး ေဆာင္ေစလိုေသာ ဆႏၵအာသီသက ျပင္းထန္ၾကသည္ကလည္း တစ္ေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကိုရင္ေလး ကိုအခုလို ၾကည္စယ္ကလူေနၾကျခငး္ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း အရိယာျဖစ္ေသာကိုရင္ေလးအတြက္က အခ်ိန္သည္တန္ဘိုးရွိသည္ ခႏၶဝန္ကိုထမ္းေနရေသာ ဒုကၡသစၥာကို သိေတာ္မူၿပီးျဖစ္သည္အေလွ်ာက္ အပိုစာတားအခ်ိန္ေတြကို မဆံုးေစခ်င္ေပ ထို႔ေၾကာင့္နတ္သမီး မ်ားကို ဆြမ္းအျမန္ေလာင္းရန္ မိန္႔လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ယင္းတြင္ နတ္သမီးေတြက သူမိန္႔လိုက္ေသာစကားကို ပင္ အထအနေကာက္ကာ သူ႕စကားျဖင့္ သူ႔ကိုျပန္၍ ေျပာေန ေနာက္ေနၾကသည္မို႔ ကိုရင္ေလးသည္ နတ္သမီး မ်ား ဆြမ္းအျမန္ေလာင္းရန္အတြက္ သူတို႔ေရွ႕မွာပင္ သပိတ္ပိုက္၍ တန္းခိုးျဖင့္ နတ္သမီးတို႔ေနရာ ဗိမာန္ဖ်ားသို႔ တက္လုိက္သည္ ၿပီးေနာက္ ဗိမာန္ဖ်ားအား ေျခမျဖင့္ ညွပ္ကာ လႈပ္လိုက္သည္။

“ႀကီြ  ..  က်ြိ ”
“ႀကီြ  ..  က်ြိ ”
အသံေတာ့ၾကားလိုက္သည္ သို႔ေသာ္ ဗိမာန္က တုတ္တုတ္မွ်မလႈပ္ေပ ထိုအခါ နတ္သမီးမ်ားက တဝါးဝါးတ ဟား ျဖင့္ ရယ္ေတာ္မူၾကပါေတာ့တယ္။
“ ဟား  ..  ဟား  ..  ဟား  .. ”
“ ဟိ  . .ဟိ  . .ဟိ ”
ကိုရင္ေလးသည္ တစ္ႀကိမ္လႈပ္တယ္  . .. သို႔ေသာ္  .. ဗိမာန္က မလႈပ္ပါ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ လႈပ္ၾကည့္တယ္ ဒါ ေပမယ့္ ဗိမာန္က လံုးဝ မလႈပ္ပါ သံုးႀကိမ္ရွိၿပီ ထိုသံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္းပဲ ဗိမာန္သည္မလႈပ္ေသး အရိယာဇာတ္ ကိုရင္ေလးသည္ သူဆရာသင္ၾကားေပးလုိက္ေသာ အဘိဉာဥ္ကို တိက်စြာအသံုျပဳပါေသာ္လည္း ဗိမာန္သည္ လံုးလံုးမွ်မလႈပ္ေပ ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အဘိဉာဥ္ႏွင့္ အသိဉာဏ္တို႔သည္ အခ်ိဳးညီစြာအသံုးျပဳတက္မွသာ တန္ခုိးရွင္တို႔ ၏ မိမိတို႔ ဖန္ဆင္းလုိေသာကိစၥသည္ အလြယ္တကူအဆင္ေျပစြာ ေအာင္ျမင္ျပီးစီးႏိုင္သည္ျဖစ္သည္ တန္းခုိး သာရွိ၍ အသိဉာဏ္အေတြ႕အႀကံဳမရွိပါက အခုကိုရင္ေလးကဲ့သို႔ ဗိမာန္ကို ေျခမေတာ္ျဖင့္ ညွပ္၍လႈပ္ေသာ္ လည္း မလႈပ္ဘဲေနေတာ့မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေဝရၪၨရာၿမိဳ႕၏ အငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေသာ ေဘးကပ္ဆိုးတြင္ အသွ်င္မဟာေမဂၢလႅာန္၏ ေျမဆီလႊာ ကို အထက္ေအာက္လွန္မည္ဆိုေသာကိစၥတြင္ ဘုရားရွင္က ဘယ္လိုစီမံမလဲဟု ေမးေသာအခါ လက္တစ္ဖက္ ေပၚတြင္ ေျမလႊာတစ္ခုကို ဖန္ဆင္းၿပီး မူလေျမလႊာေပၚရွိ သတၱဝါမ်ိဳးစိတ္ေပါင္းမ်ားစြာတို႔ကို အေနအစား အသိုက္ အအံုမပ်က္ေစဘဲ ဖန္တီးေပးမည္ က်န္လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ မူလေျမဆီလႊာအား လွန္ပစ္မည္ဟု ေလ်ာက္ထားေတာ္မူေသာကိစၥသည္ ဉာဏ္အရာပင္ျဖစ္သည္ တန္ခုိးအရာသည္ ျပဳလုန္ဖန္တီးျခင္းျဖစ္ၿပီး ဉာဏ္အရာကေတာ့ မိမိျပဳလုပ္မည့္ဖန္တီးမည့္ကိစၥတြင္ အေကာင္းဆံုးအျမန္ဆံုးႏွင့္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ မွ ကသိကေအာက္မျဖစ္ရန္ ဒုကၡမသင့္ရန္အတြက္ျဖစ္သည္ ယင္းဉာဏ္ရွိမွသာ မိမိဖန္ဆင္းလိုေသာကိစၥသည္ အမ်ားတြက္ လုိက္ေလ်ာညီေထြမႈျဖစ္ေစမွာပါ။
အခု အရိယာဇာတ္ကိုရင္ျမတ္ေလးသည္ တန္ခုိးအရာသည္ ေျပာဖြယ္ရာမရွိေပ နတ္ျပည္သုိ႔ပင္ အင္ဂ်င္စက္ မပါဘဲ ေရာက္ေအာင္လာႏိုင္ေလသည္ ထိုမွ်တန္ခုိးအရာႏွင့္ျပည့္စံုပါေသာ္လည္း ဗိမာကိုလႈပ္ခါရမ္းေစဖို႔ အတြက္ အေတြ႕အႀကံဳႏွင့္ဉာဏ္အရာကေတာ့ လိုေနသည္ ဗိမာန္သည္ ကိုရင္ေလးမွာ တန္ခိုးမရွိ၍ မလႈပ္ခါ သည္မဟုတ္ လႈပ္နည္းလႈပ္ဟန္မက်၍ မလႈပ္ဘဲေနျခငး္သာျဖစ္ပါသည္။
အကယ္၍ ဗုဒၶသည္ အသွ်င္မဟာေမဂၢလႅာန္မွ စနစ္မက်ေသာ ဉာဏ္မပါေသာနည္းျဖင့္ ေျမဆီလႊာလွန္မည္ဆို ပါက လက္ခံမည္မဟုတ္ေပ အခုေတာ့ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ တန္ခိုးလည္းပါ ဉာဏ္လည္းသာေတာ့ သည္ သို႔ပါေသာ္လည္း ဗုဒၶသည္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္၏ စကားကို လက္မခံ အခုလိုျငင္းဆန္ခဲ့ပါတယ္

“ ေျမႀကီးကို လွန္ရန္ မသင့္ဘူး ေမာဂၢလႅာန္သည္”
“ဤသို႔ လွန္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ သတၱဝါတုိ႔သည္ အထင္အျမင္ေမွာက္မွားေပလိမ့္မယ္”
ဗုဒၶ၏စကားသည္ မ်ားစြာေသာအနက္ကိုေဆာင္ေနသည္ ေနာက္ေခတ္သတၱဝါတုိ႔သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာအား အစာ ေရစာငတ္မြတ္မႈကို သည္းခံေတာ္မူႏိုင္ေသာ စြမ္းအားမရွိရေကာငး္လားဟု ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူၾကမည္ ရဟန္းတို႔သည္ သူတို႔အသက္ရွင္ေရးအတြက္ အငတ္ေဘးႏွင့္ႀကံဳလာေသာအခါ ေျမဆီလႊာေတာင္ လွန္ေလွာၾကသည္ဟုလည္း ရႈတ္ခ်လိုသူတို႔က ရႈတ္ခ်ႏိုင္ၾကသည္။ ဒီထက္ေလးနက္ေသာ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ားစြာသည္ ဗုဒၶ၏သဗၺညဳတ ဉာဏ္တြင္ ရွိေနေပဦးမည္။
ထိုအခါ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ ဗုဒၶအား တစ္နည္းမရေနာက္တစ္နည္း စဥ္းစားကာ အခုလိုေလွ်ာက္ ထားျပန္ပါတယ္  . .
“ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”
“ သံဃာကိုယ္စား တပည့္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါ၏ ”
“ထို အားလံုးေသာ သံဃာမ်ား ေျမာက္ကၽြန္းသို႔ ဆြမ္းခံၾကြခြင့္ျပဳေတာ္မူပါဘုရား”
တန္ခုိးရွင္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ သံဃာေတြ ဆြမ္းငတ္ေနရေသာ ကိစၥအတြက္ မ်ားစြာကရုဏာသက္ ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶအား သူစြမ္းႏိုင္ေသာ တန္ခုိးအရာျဖင့္ ဆြမ္းကိစၥကို သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ စီမံဖန္ တီးရန္ ခြင့္ပန္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဒါဆိုရင္ ဒီေန႔က ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေၾကာင္းအခ်င္းအရာကိစၥကို သတိထားမိသည္ ထိုဝတၳဳသာ ဓကတို႔ျဖင့္ ခ်ိန္ထိုးမိသည္ အာဏာရွင္တို႔လက္ထက္တြင္ သံဃာေတာ္မ်ား ေသနတ္ေဘး ဒုတ္ေဘး ဒါးေဘး စသည့္ေဘးတို႔ျဖင့္ သတ္ျဖတ္ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္ အနီးစပ္ဆံုး ၂၀၁၇ စက္တင္ဘာ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး တြင္ ရာႏွင့္ခ်ီေသာ သံဃာထုတို႔ စစ္ဖိနပ္၏ေအာက္မွာ ျပားျပားေမွာက္ခဲ့ရသည္ ေခါင္းေဆာင္ဟုတာဝန္ယူဂုဏ္ ထူးဝိေသသျပဳထားေသာ ရဟန္းသံဃာတုိ႔ ရွိခဲ့ပါသလား ? ရွိခဲ့ေသာ ဘာ့ေၾကာင့္ သံဃာမ်ား အသက္ေဘးကို ရတက္မေအးစြာျဖင့္ အာဏာရွင္အစစ္အစိုးရအား ၾကားဝန္ျဖန္ေျဖျခင္း သက္ညွာစြာျပဳလုပ္စီမံရန္ အၾကံမေပး ခဲ့ၾကပါနည္း ကမၻာလူထုျမင္သာေသာ ကတၱရာလမ္းမေပၚတြင္ ေသနတ္ျဖင့္ သံဃာထုအား ပစ္ေနျခင္းကို ပန္း ပြင့္ႏွင့္ ပစ္ေနသည္ဟုမ်ား ထင္ေနသေလာ? သို႔တြင္မက မံုရြာၿမိဳ႕နယ္ လက္ပေတာင္းေတာင္ေဒသတြင္ သံဃာ မ်ားေနေသာေနရာသို႔ မိုးမလင္းညခ်င္း မီးေလာင္ဗံုးျဖင့္ထုသတ္ခဲ့ျပန္သည္ အဘယ္ေသာသံဃဥေသွ်ာင္တို႔ သည္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရအား ကန္႔ကြက္ တားျမစ္ခဲ့ၾကပါသနည္း။
ယခု ေဝရၪၨရာ၏ အငတ္ေဘးတြင္ သံဃာတို႔ ထိုကဲ့သို႔ မေသမေပ်ာက္ၾကေသးေသာ္လည္း အသွ်င္မဟာေမာ- ဂၢလႅာန္ သည္ ေၾကာင့္ၾကမဲ့မေနခဲ့ သူႏိုင္ရာျဖင့္ သံဃာဝန္ကိုထမ္းေတာ္မူရန္ ေစတနာသတၱိသဒၶါစိတ္ျဖင့္ ဗုဒၶ ျမတ္စြာအား ေလွ်ာက္ထားေတာ္မူေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထို ေဝရၪၨရာအငတ္ေဘးတြင္ သံဃာထုႏွင့္အတူ အႀကီးအ မွဴးျဖစ္ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာရွိေနသည္ျဖစ္၍ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ တပည့္ငယ္အဆင့္သာျဖစ္သည္ ဆရာ ျဖစ္ေသာ ဗုဒၶခိုင္းမွသာ လုပ္ရမည္ျဖစ္သည္ ဆရာကိုယ္ေတာ္တိုင္ မသိက်ိဳးကၽြံျပဳေနေသာကိစၥတြင္ မ်ားစြာ ေသာအေၾကာင္းအခ်င္းအရာတို႔ ရွိေနသည္ကို အရိယာဇာတ္ျဖစ္ေသာ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ ရိပ္မိပါ သည္ ထုိသို႔ရိပ္မိပါေသာ္လည္း ငတ္ျပတ္ေနေသာ သံဃာ၏ ဒုကၡကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ သက္သာရန္အတြက္ ဗုဒၶကုိ ေလွ်ာက္ထားေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶဝါဒကို တကယ္ေလ့လာက်င့္ၾကံႏွလံုးသြင္းသူသည္ သံဃအေရးသည္ ကိုယ့္အေရးျဖစ္ သည္ သံဃကိစၥသည္ ကိုယ့္ကိစၥျဖစ္သည္ သံဃာေတြအစာေရစာ ငတ္ေနျခင္းသည္ ကိုယ္ငတ္ေနျခင္းသာျဖစ္ သည္ အာဏာရွင္စစ္အစိုးရတို႔ သံဃာေတြကို သတ္ျဖတ္ေထာင္ခ်ေနျခင္းသည္ ကိုယ့္အားေထာင္ခ်ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ဒီသုတၱံက ထုန္ျပန္ညႊန္ၾကားေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်မိသည္။
အခုတြင္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္၏ ေျမာက္ကၽြန္းသို႔ သံဃာမ်ားဆြမ္းခံၾကြခြင့္ေတာင္းရာတြင္ ဗုဒၶက  .

“ မသင့္ေလ်ာ္ပါဘူး ေမာဂၢလႅာန္ ”
“ရဟန္းသံဃာမ်ား ေျမာက္ကြ်န္းကို ဆြမ္းခံသြားမည့္ကိစၥကို မင္း မႏွစ္သက္ပါနဲ႔”
ဗုဒၶ၏ စကားအဆံုးဝယ္  အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္အတြက္ ခက္ေျခၿပီ  .. ေျမလွန္မည္ဆိုေတာ့လည္း ခြင့္မျပဳ ေျမာက္ကၽြန္းကို ဆြမ္းခံၾကြဖို႔ ေလွ်ာက္ထားျပန္ေတာ့လည္း  “ မင္း မႏွစ္သက္ပါနဲ႔ ” တဲ့။

ဗုဒၶ၏သဗၺညဳတဉာဏ္အရာကို သာဝဉာဏ္မွ်သာရွိေသာ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ မရိပ္မိႏိုင္၍ ဗုဒၶ၏တား ျမစ္ျခင္းကို ဆိတ္ၿငိမ္စြာျဖင့္ ေနခဲ့ရပါတယ္။
ေဝရၪၨရာ၏ အငတ္ေဘးမွာ ဘယ္ရဟန္းတစ္ပါးမွ် ေသဆံုးေလာက္ေသာကိစၥမရွိႏိုင္ဘူးဆိုတာကို ဗုဒၶသိ၍တား ျမစ္တာလား? သို႔တည္းမဟုတ္ ဗုဒၶသည္ သူတည္ေထာင္ေတာ္မူေသာ ဗုဒၶဝါဒတြင္ ေနာက္ေနာင္ေသာသာဝက တုိ႔သည္ အစာအဟာရေဘးႏွင့္ဆံုေသာ္ မေလ်ာ္ၾသဇာကိုသံုးျခင္း မေလ်ာ္ေသာအစီမံတို႔ကိုဖန္တီးျခင္း စတဲ့ ဝိနနည္းကံတို႔ကို ထိမ္းေၾကာင္းေစလိုေသာ message ေပးခ်င္ေသာေၾကာင့္လည္းျဖစ္ႏုိင္သည္။
မည္သုိ႔ပင္ဆိုေစကာမူ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶဝါဒဟူသည္ ထိုသို႔ေသာအေၾကာင္းအရာတုိ႔ကို ဖတ္ရႈရ၍ ေလာဘအလိုဆိုး ေနာက္သို႔ မလုိက္ၾကရန္ တားျမစ္ေတာ္မူျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ဘဝဟူသည္ တိုတိုေလး ထိုတိုေတာင္းေသာဘဝ ကိုယ္စီတြင္ ကိုယ့္အတြက္နဲ႔ အျခားေသာ တုိင္းကားျပည္သူသတၱဝါေဝေနယ်တို႔ ကိုယ္စိတ္မဆင္းရဲေစလိုေသာ ဝါဒဟု ေကာက္ခ်က္ခ်၍ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေခၚဘိကၡဳအစစ္တုိ႔သည္ ေလာဘေနာက္သို႔ မလိုက္ၾကေခ် ေလာဘကိုမသာယာၾက ဝိနယကံ ႏွင့္ ပစၥယကံတို႔ကို စိုးစဥ္းမွ် မလဲလွယ္ၾကဘဲ အဝိနယကံကိုေစာင့္ထိမ္းေတာ္မူၾကျခင္းျဖစ္သည္။ မင္းကိုးကြယ္ ေသာ မင္းဆရာေတာ္ထက္ ဘုရားအားကိုးကြယ္ေသာ ဘုရားသာသာနာကိုသာငဲ့ေတာ္မူၾကသည္ ပိဋကတ္ကို ေလ့လာေသာ္ ဓမၼေကာက္ခ်က္သည္ ယင္းပင္ျဖစ္သည္။
ရဟန္းေခၚဘိကၡဳအစစ္တို႔သည္ ဘုန္းႀကီးေသာေဘးကိုသာေၾကာက္ၾကသည္ ဘုန္းမဲ့ေသာေဘးကိုမေၾကာက္ၾက ဆြမ္းကြမ္းအတြက္ ဂဃန္းေပး ရဟန္းေတးကိုမသီဆိုၾက ဝိနယမွာသာတည္ၾကသည္ ထိုအရွင္ေကာင္းအရွင္ ျမတ္တို႔သည္ အငတ္ေဘးအသက္ေဘးႏွင့္ဆံုလာေသာ္ ဝိနယကံကိုအေလးျပဳ အသက္ကိုအမႈမဲ့ျဖင့္ သံဃာရတနာပီထုိက္စြာ တည္ေတာ္မူၾကကုန္ရာသတည္း  . . . ။
အမွာစကား  . .
 ဗုဒၶ၏ဓမၼအားက်င့္ၾကံေတာ္မူၾကကုန္ေသာ သံဃာရတနာျမတ္ဆရာတို႔အား ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ကန္ေတာ့သကဲ့သို႔ မိမိအား ပါဠိစာေပကို စတင္သင္ၾကားလမ္းမွန္ျပခဲ့ေသာ ဖခင္ႀကီးဦးလွစံအားလည္း  . . .။
ကိုးကား  .. .
ဝိနယပိဋကတ္
ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္
ေဝရၪၨရာက႑
ဒိုးႀကီး(ဝိဘဇၨ) 23.2.2017-6း15Pm






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...