Friday 12 February 2016

ႏႈတ္ဆက္စကား .. . ဆိုခဲ့ပါ

မိမိတို႔သည္ ေရြ႕လ်ားေနေသာ ကမၻာကိုအမွီျပဳရင္း ကိုယ္တုိင္လည္း
ေရြ႕လ်ား၍ ေနရေခ်သည္။ မိမိတို႔အား အစဥ္လုိက္ျဖင့္ေသာ္ လည္း
ေကာင္း ဖီလာဆန္႔က်င္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဘိုးဘြားမိဘဆရာသမား
ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမိတ္ေဆြသဂၤဟတို႔သည္ လမ္းခြဲသြား
ခဲ့ၾကသည္။

ယင္းလမ္းခြဲျခင္းတြင္ . ..
လက္ျပႏႈတ္ဆက္ခြင့္ ရလိုက္ေသာ လမ္းခြဲျခင္း ႏွင့္ လက္ျပခြင့္မရေသာ
လမ္းခြဲျခင္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။
လမ္းခြဲျခင္းအမည္နာမ ကြဲလြဲေစကာမူ လမ္းခြဲျခင္းဟူသည္ကား အ
ဘယ္မွ် ေၾကကြဲဖြယ္ရာ နာက်ည္းဖြယ္ရာ ရင္နင့္ဖြယ္ရာ စေသာ ခံစားမႈ
ဒုကၡေဝဒနာတို႔သည္ ေျဖသိမ့္၍မရသာ ဖြဲ႕ဆို၍ မရႏိုင္ေသာႏွလံုးသား၏
ဒါဏ္ရာဒါဏ္ခ်က္ေပတည္း။

စာေရးသူသည္ ဤခံစားခ်က္အား လူမွန္းသိသည္ႏွင့္ပင္ အမွတ္တမဲ့မွ
အမွတ္တရသို႔ သိလိုက္ရေသာ မရဏႏုႆတိသညာပင္ျဖစ္သကဲ့သို႔
ယင္းလမ္းခြဲျခင္း၏ ဝိဘဇၨသညာကို မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ တုိက္
တြန္းေစ့ေဆာ္ခ်က္မပါဘဲ ေလ့က်င့္ေန႔တက္ပါသည္။ ထိုသည္ကို ဗုဒၶက
မရဏာႏုႆတိဟု ဆိုသည္။

ဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္ခုအတြင္းမွာ . . . .
ဖခင္ႀကီးဦးလွစံသည္ စာေရးသူအား ႏႈတ္ဆက္စကားမဆိုခဲ့ပါပဲ လမ္းခြဲ
သြားခဲ့ေလသည္။ ဝိဉာဥ္ဆိတ္သုန္းခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ဖခင္ဦးလွစံ၏ ရုပ္က
လပ္ႀကီးေဘးမွာ စာေရးသူ ငူငူႀကီးႀကည့္ေနမိသည္။
မိသားေတြ . . ငိုၾကေလၿပီ .. ။
ေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟေတြ . . . ငိုၾကေလၿပီ .. ။
စာေရးသူသည္ကား ႏွစ္ေပါငး္ 20 ေက်ာ္ ေလ့က်င့္လာခဲ့ေသာ မရဏ
ႏုႆတိ၏စြမး္ပကားေၾကာင့္ ငို၍ မရ။
ေၾသာ္ .. အေဖ့လိုပဲ အျခားေသာသူတို႔၏ ဖခင္မ်ားသည္လည္း ဒီလို
ပဲ လမ္းခြဲသြားၾကတာပဲေလ . . ။
သတၱဝါအားလံုးဟာ မာန္မရွိပဲ မာန္လုပ္ေနၾကသည္။ ဟန္မရွိဘဲ ဟန္
လုပ္ေနၾကသည္။ ဘဝ၏အႏွစ္သည္ ယင္းကိုသိျမင္ျခင္းပင္တည္း။
ႏွလံုးသားတြင္ ေက်ာက္ဆိုင္ေက်ာက္ခဲကဲ့သို႔ တည္ေနခဲ့ဖူးေသာ မရဏ
သည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ သက္ေသျပေနၿပီ။
ဂုဏ္ျဒပ္အကာၾကားမွာ ကုသလဟိတ္အႏွစ္ကိုဖယ္ထားၿပီး လွ်ပ္ေပၚ
ေလာ္လီခဲ့ၾကေသာ သတၱေလာကသားတို႔၏ ေနာက္ဆံုးခရီးက ဒီလိုပါ
ပဲ။
ငါ့အသား သူစား ၊ သူ႔အသားငါစား ။ သူ႔ကို ငါသတ္၊ ငါ့ကိုသူသတ္။
ဘံုလံုတစ္လွည့္ ငါးပ်ံတစ္လွည့္။ ႀကီးႏို္င္ငယ္ညွင္း အဓမၼဇာတ္ေတြခင္း
ရင္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဒီလမ္းသည္သာပ။

သံေဝဃမယူ ကမၼ႒ာန္းမကူဘဲ ဘဝကို အစုန္လိုက္ ဘုရားသတ္၊တရား
သတ္၊ သံဃာသတ္ ၊ တိုင္းသူျပည္သားလူအမ်ားအား သတ္လိုကသတ္
ဘာျဖစ္လည္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဒီလမ္းသည္ခရီးမွအပအျခားမရွိ။

ငါ့ဘုရားသည္သာအမွန္၊ ငါ့တရားသည္သာပဓာန၊ ဘာသာမတူ အယူမွ်
ထိုသူကို သတ္ၾကဟူေသာ အစြန္းေရာက္ဝါဒသမားေတြလည္း ေနာက္
ဆံုးဟာ ေသလမ္း ေသခရီးပါပဲ။

ေၾသာ္ . ..
ဘဘႀကီးဦးေရႊဝႏွင့္ ဖခင္ႀကီးဦးလွစံတို႔၏ ညဥ့္ဦးယံစကားဝိုင္းသည္
လူျဖစ္စမိမိအတြက္ မရဏႏုႆတိကထာျဖစ္ခဲ့သည္။
“သိပ့္ေကာင္းတဲ့ အမဲဟင္းလ်ာလည္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေခ်းျဖစ္သြား
တာပါပဲ”
“ အိမ္သာတက္လို႔ ေခ်းယိုရင္ မၿမဲဘူးဆိုတဲ့အသိသတိကိုကပ္”
ဘဘႀကီးဦးေရႊဝႏွင့္ဖခင္ႀကီးတို႔၏ စကားဝိုင္းသည္ ယေန႔ေခတ္ တရား
သဘင္ႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ ထိန္လင္းေရာင္ေတာက္ ေငြရာေထာင္ခ်ီ၍မျမင္ရ
ေသာ္လည္း မိမိအတြက္ေတာ့ “မၿမဲေသာဘဝ” ဆိုတာကို သိလုိက္ရ
သည္။
ေၾသာ္ . . .
“အေဖလည္းေသ အေမေသႏွင့္ ငါလည္းေသရေပဦးမည္”
ဓမၼကို ဓမၼဟု မသိခင္ကတည္းက မိမိ၏ရင္တြင္းသို႔ ဓမၼသံေဝဃတို႔က
ခ်ည္းနင္းဝင္ေရာက္ေနရာယူႏွင့္ၾကေလၿပီ . .။
မခိုင္ခံ့ေသာ ဘဝ၏ . . . .
ၿပိဳလွဲခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ရုပ္ကလပ္အစုစုတို႔ . . ..
ယင္းကို ပမာဒျပဳကာ . . .
ငါ သူတစ္ပါး ေယာက်္ား မိန္းမဟု သ႑ာန္ျပဳ၍ မင္းမူခဲ့ၾကေလသည္။
တကယ္ေတာ့ .. .
အားလံုးဟာ မသာေကာင္ .. အိုေကာင္ . .နာေကာင္ .. ေသေကာင္
ေတြပါ .. ။

အိုျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းႏွင့္ မလြဲသာမေရွာင္သာ အခုလိုႀကံဳရျပန္ေတာ့၊
“အေဖကလည္း မိမိကို ႏႈတ္ဆက္စကားမဆိုႏိုင္ .. .”
“မိမိကုိယ္တုိင္ကလည္း အေဖ့ကို ႏႈတ္ဆက္စကား မဆိုခဲ့ပါေခ် .. ။”

ဤသို႔ႏွယ္ ..
စာေရးသူ စာဖတ္သူတို႔သည္ တိုေတာင္းသည္ဟူေသာ ဘဝ ဝယ္
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန္မာနတရားဆိုးတို႔ျဖင့္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္
ေယာက္ ႏႈတ္ဆက္စကားမဆိုျဖစ္ခဲ့ပါေခ်။
ေလာဘကိုေသာ္လည္းေကာငး္ ေဒါသကိုေသာ္လည္းေကာငး္ ေမာဟ
ကိုေသာ္လည္းေကာင္း အျမန္ဆံုးႏႈတ္ဆက္ႏိုင္ေအာင္ က်ိဳးစားၾကရ
မည္။
သို႔မဟုတ္ပါက ႏႈတ္ဆက္စကား .. ဆို၍မရေသာ အုိျခငး္နာျခင္းေသ
ျခင္းခရီးဝယ္ .. ႏြားေနာက္လိုက္ပါရေသာ လွည္းဘီးကဲ့သုိ႔ တစ္သံသ
ရာလံုး လည္ရင္း . .. လံုးရင္း . . .လိမ့္ရင္း. . ..
အေဖေရ . .. သြားႏွင့္ေပဦး .. ။
မွတ္ခ်က္။
မိမိအားပါဠိစာေပးကိုသင္ၾကားေပးခဲ့ေသာဖခင္ႀကီးဦးလွစံအားဤ
ေဆာင္းပါးျဖင့္ အမွ်ေပးေဝမိပါသည္။
သေဗၺ သတၱာ မရဏႏၱိ
ဒုိးႀကီး (ဝိဘဇၨဝါဒီ)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...