Wednesday 10 February 2016

Ke Th Moke Ti of Top Secret (ေကသမုတၱိ ရဲ႕ လွိဳ႕ဝွက္ခ်က္)

Doe Gyi
Just now

ကမၻာ့ေက်ာ္ၾကားသူတုိ႔ဟာ သူတို႔ရဲ႕ဘဝကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လႈပ္ရွား
ၾကတယ္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ အကန္႔အသတ္ထဲမွာ မေနလိုၾကဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ သူတို႔ဟာ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈကို ဆုတ္ကိုင္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါ
တယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ေလာကကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ကဖန္တီးတယ္လို႔ကို
သူတို႔လက္မခံၾကဘူး။ မၾကာေသးမီကပဲ ကမၻာေက်ာ္နံပတ္တစ္ သိပၸံ
ပညာရွင္ႀကီး စတီဗင္ေဟာ့ကင္း ကိုယ္တိုင္ကပဲ
“ ကမၻာႀကီးဟာ ဘယ္သူကမွဖန္ဆင္းတာမဟုတ္ဘူး”
“ ေပါက္ကြဲမႈ သီအိုရီအရ သူ႔အလုိလိုျဖစ္လာတာ” ပါလို႔
အတိအလင္း ထုတ္ျပန္ေၾကာ္ျငာခဲ့ပါတယ္။
Refence ..
ဒ့ါေၾကာင့္ ေကသမုတၱိသုတၱာန္ဟာ ဗုဒၶဝါဒအတြက္ မွတ္ေက်ာက္က်မ္း
ျမတ္တစ္ဆူပါ။ ဒီကေန႔ကမၻာ္ေက်ာ္အေတြးအေခၚပညာရွင္ေတြ စတဲ့
သူေတြဟာ ဒီေကသမုတၱိသုတၱာန္ရဲ႕ ဗုဒၶစကားေတာ္ကို ဖတ္ရႈ႕လိုက္ရ
ေသာအခါ တအ့ံတၾသ မွင္သက္သြားၾကၿပီး ဗုဒၶကို တကယ့္ႀကီးျမတ္
ေသာ ဉာဏရွင္ႀကီးတစ္ဆူအျဖစ္ လက္ခံသြားၾကပါတယ္။
ေကသမုတၱိနယ္သားေတြဟာ ဒီေန႔ေခတ္လိုေျပာရရင္ အေမရိကန္လို
ႏိုင္ငံႀကီးသားေတြေပါ့။ အေထြေထြဗဟုသုတနဲ႔ျပည့္စံုၾကတယ္။ ျပည့္စံံု
ရတဲ့အေၾကာငး္အရင္းတစ္ရပ္က လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈပါပဲ။
ေကသမုတၱိေဒသဟာ ထိုေခတ္ထိုအခါက ကုန္းလမ္းေရလမ္းတို႔၏အဓိ
ကအခ်က္အျခာေနရာမို႔ စည္းပြားေရး၏အခ်က္အခ်ာျဖစ္သလိုဘာသာ
ေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့ ဂုရုႀကီးေတြဟာလည္း မ
ေရာက္မျဖစ္ ေရာက္ၾကတဲ့ေဒသေပါ့။
လူလိမ္လည္းေရာက္ လူေကာငး္လည္းေရာက္ စသည့္ျဖင့္ လူမ်ိဳးေပါင္း
စံုဘာသာစကားေပါင္းစံုျဖင့္ ေကသမုတၱိနယ္သားေတြဟာ အေတြးအေခၚ
အယူအစအားျဖင့္သိပ့္ေခတ္မီတဲ့သူေတြလို႔ သံုးသပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားဝါဒကို သူတို႔ သိပ့္လက္မခံၾကဘူး။ ဘာသာေရးေခါင္း
ေဆာင္ေခၚ ဘုရားေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔သူတို႔ဟာ မၾကာခဏေတြ႕ဆံုနားၾကား
ခြင့္ရျခင္းဟာလည္းပဲ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ကို open mind ျဖစ္ဖို႔တြန္းအားတစ္ခု
ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ေကသမုတၱိနယ္သားေတြက သူတို႕ေဒသကို ေရာက္လာၾက
တဲ့ ဘုရား ဆုိသူေတြကို အျမဲတမ္း Question ထုတ္ေလ့ရွိပါေသာ္လည္း
ဘုရားဆိုသူေတြဟာ ေကသမုတၱိနယ္သားေတြ ေၾကနပ္ေလာက္ေအာင္
မေျဖႏုိင္ၾကပါဘူး။
ေျပာမယ္ဆိုရင္ အေထြေထြဗဟုသုတျပည့္စံုေနတဲ့ ေကသမုတၱိနယ္သား
ေတြရဲ႕ ရင္ဘတ္ထဲကို ဘုရားဆိုသူေတြရဲ႕ စကားလံုးမ်ားက မလႊမ္းမိုးႏိုင္
ခဲ့ဘူးလို႔ေျပာရမွာေပါ့။
ဒါ့ေၾကာင့္ ထိုေခတ္က ေကသမုတၱိနယ္သားေတြဟာ ဘုရားဆိုသူေတြရဲ႕
ပရိယာယ္ေအာက္ကေန ရုန္းထြက္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ ..
ဗုဒၶျမတ္စြာဟာ ထို ဉာဏ္ႀကီးရွင္တို႔ရဲ႕ နယ္ကိုေရာက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ အသက္ကလည္းငယ္ငယ္ ရုပ္ကလည္းေခ်ာ
ေခ်ာျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဟာ ဒီေန႔ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရင္ သိမ့္ကို Star ျဖစ္ေန
တယ္။ အဲဒီ ေခတ္က ဘုရားဆိုသူေတြဟာမ်ားေသာအားျဖင့္ အသက္50
စတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြကိုး ဒ့ါေၾကာင့္ အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္နဲ႔ဘုရား
ဆိုတဲ့ဘြဲ႕တံဆိပ္ကပ္ၿပီးလွည့္လည္ေဟာၾကားေနၾကတာကိုး။
အခုေတာ့ အသက္ငယ္ငယ္ရုပ္ေခ်ာေခ်ာဘုရားျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာကို
ေကသမုတၱိနယ္သားေတြ ပိုမိုစိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္ေနတယ္။
ဒီေန႔ေခတ္ကိုပဲ ၾကည့္ေလ။
ဘယ္ဘုန္းႀကီးကေတာ့ျဖင့္ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲမွာဘာသာစံုဂုဏ္ထူး
နဲ႔ ေအာင္ၿပီး ဘုန္းႀကီးဝတ္လိုက္တာ .. ေဟ့ ။
ဟာ . .ဘယ္ဘုန္းႀကီးကေတာ့ျဖင့္ အဂၤ်င္နီယာျဖစ္ၿပီးမွမလုပ္ခ်င္လုိ႔
ဘုန္းႀကီးဝတ္လိုက္တာ .. ေဟ့။
စတဲ့ ဂုဏ္မ်ားနဲ႔လူအမ်ားၾကည္ညိဳသံကိုၾကားမိသလိုပါပဲ။
အခုလည္းပဲ ဗုဒၶျမတ္စြာဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ဘုရင္တစ္ပါးရဲ႕ တစ္ဦးတည္း
ေသာသားျဖစ္ၿပီး ၾကင္ယာေတာ္ ယေသာ္ဓရာဆိုသူကလည္းထိုေခတ္ထို
အခါက တကယ့္အလွဘုရင္မ Queen ႀကီးတစ္ဆူျဖစ္ေနတယ္။
ထိုမွွ်ေလာက္ ေလာကစည္းစိမ္ေတြကို အမိႈက္တစ္ခုလို စြန္႔ပစ္ထားၿပီး
အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေတာထြက္ကာ ဘုရားျဖစ္ခဲ့သူဆိုေတာ့ ေကသ-
မုတၱိနယ္သားေတြက ဗုဒၶကို အျခားဘုရားမ်ားနည္းတူ ေလွ်ာ့တြက္ဖို႔ “ဝံ့”
ေနၾကတယ္။
ေနာက္အခ်က္က .. .
“ ေကသမုတၱိနယ္သားေတြဟာ ဘဝရဲ႕သိမ္းပိုက္မႈနဲ႔ဘဝ၏စြန္႔လႊတ္မႈ”
ဆိုတဲ့ definition ကိုအရမ္းသိခ်င္ေနၾကတာကိုး။
ဒီအဓိပၸါယ္ကို ဟိုးယခင္က ဘုရားအျဖစ္လက္မေထာင္ခဲ့ၾကတဲ့ဗုဒၶဆိုသူ
အေယာင္ေဆာင္ ေတြဟာ မေျဖရွင္းေပးႏိုင္ၾကဘူး။
ထိုအေယာင္ေဆာင္ ဗုဒၶအမည္ခံမ်ားက .. .
“ ငါ . .. .ဟာ ဘုရားျဖစ္တယ္”
“ ငါ . . .. ေျပာတာကို လိုက္နာ”
“ငါ့ . . . ဓမၼသည္သာလွ်င္ ပဓာန”
“ ငါ့ . တရားသည္သာလွ်င္ တကယ့္တရားစစ္”
“ ငါ .. . . ” “ ငါ .. . . ”
စသည္ျဖင့္ တစ္ငါတည္းငါက အမိန္႔သံဘုရားအျဖစ္ေနၾကတယ္။အာဏာ
ရွင္ ဘုရားတစ္ဆူျဖစ္ေနတယ္။
ဒါကို ေကသမုတၱိနယ္သားေတြက ရြံရွာစက္ဆုပ္ေတာ္မူၾကတယ္။
ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဒီေန႔ေခတ္ အာဏာရွင္အာဏာရူးေတြလို အမိန္႔သမား
ေတြလိုေပါ့ ဒါ့ေၾကာင့္ thinking ေကာင္းတဲ့ general knowledge. ရွိတဲ့
ေကသ မုတၱိနယ္သားေတြက ထိုဘုရားမ်ားကို အရူးဘုရားအျဖစ္ဟူ၍
သာသေဘာထားေလ့ရွိၾကတယ္။
ကဲ .. အခုေတာ့ သဗၺညဳအရွင္ ဗုဒၶျမတ္စြာနဲ႕ဆံုၾကေလၿပီ .. ။
ဗုဒၶရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ထဲမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ဆုတ္ကုိင္ထားတဲ့စကားလံုးကုိ
မသံုးဘူး။ အသားအေရာင္လူမ်ိဳးကို လႊတ္ပစ္ထားတယ္။ ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္
ျမင့္အယူဝါဒကို လံုးဝ လက္မခံဘူး စတဲ့ ဒီအခ်က္ေတြဟာ ဗုဒၶရဲ႕ ဓမၼကို
လံုးဝမသိေသးတဲ့ ေကသမုတၱိနယ္သားေတြအတြက္ စိတ္ဝင္စားစရာ
Interest ျဖစ္ေနတယ္။ human society ဆိုတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ
လြတ္လပ္စြာေတြးေတာလက္ခံၾကဖို႔ဆိုတဲ့ ဗုဒၶရဲ႕အယူဝါဒဟာ ေကသ-
မုတၱိနယ္သားေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားကို ယူႀကံဳးသိမး္ပိုက္မိရက္သားျဖစ္သြား
ပါေတာ့တယ္။
အထူးျခားဆံုးကေတာ့having divided or analysed ဆိုတဲ့“ဝိဘဇၨ”စကား
တစ္လံုးပါပဲ။ ဗုဒၶဝါဒမွာ ဒီစကားတစ္လံုးကလည္း Top ျဖစ္တယ္။
ဘယ္သူေျပာေျပာ အရမ္းေခါင္းညိတ္နဲ႔၊ မယံုၾကည္နဲ႔၊ လက္မခံနဲ႔၊ ဝိဘဇၨ
လုပ္ရမယ္။ ဒီစကားတစ္လံုးဟာလည္းပဲ အညံ့မခံလိုတဲ့ ေကသမုတၱိ
နယ္သားေတြအတြက္ felling ေပါ့။
ကမၻာမွာက အမ်ားစုက ေခါင္းသွ်ိဳ ဒူးေထာက္ ခံေနၾကခ်ိန္မွာ ေကသမုတၱိ
နယ္သားေတြက ေခါင္းေမာ့ ရင္ေကာ့ ေနလိုၾကတယ္။ လူျဖစ္ခြင့္မွာ ဒူး
ေထာက္အညံ့ခံရမည္ဟူေသာ ကၽြန္ဝါဒကို ေကသမုတၱိနယ္သားတုိ႔ကရြံ
တယ္။ မုန္းတယ္။ သူတစ္ထူးဖန္ဆင္းျပဳလုပ္ခံရသူဆိုတဲ့စကားကို ေက-
သမုတၱိနယ္သားတို႔က စက္ဆုပ္ေတာ္မူတယ္။
လူ႔ဘဝဟူသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ျခင္းစီ၏ အခြင့္ေရးပင္ျဖစ္သည္။
တစ္စံုတစ္ေယာက္အား ဒူးေထာက္အရံႈးေပးအညံ့ခံကိုးကြယ္ရမည္ဟူ
ေသာ ဖန္ဆင္းရွင္ဝါဒကို ေကသမုတၱိနယ္သားတို႔ ေအာ့နွလံုးနာၾကတယ္
ဒီလိုအယူအဆဟာ ဗုဒၶဝါဒမွစိုးစဥ္းမွ်မရွိဘူး။ ဗုဒၶဝါဒဟာ လြတ္လပ္တယ္
ယင္းလြတ္လပ္ျခင္း၏ေနာက္ကြယ္မွ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ဟူေသာ ျဗဟၼ-
စိုရ္တရားမ်ား the life of holiness led by the sanctified ကိန္းဝပ္ေန
တယ္။ ပညတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ယွဥ္လာရင္ ဗုဒၶဟာ ကမၻာေလာကို ေပးကမ္း
ျခင္း၊ ေပးဆပ္ျခင္း၊ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံျခင္း ဆိုတဲ့ အယူအဆကို ပဓာန
ျပဳတယ္။သူကိုယ္တိုင္ဘုရားျဖစ္ဖို႔အတြက္ ပါရမီေျမာက္က်င့္ရာမွာ “ဒါန”
alms-giving ပါရမီကို စဦးျဖည့္က်င့္ခဲ့တာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ယင္းသည္
ပင္ ဗုဒၶဝါဒ၏ ေလးျမတ္တုယူစရာပင္ျဖစ္သည္။
ေလာကသည္ အတၱေခၚ အယူသမားကို မုန္းတီးသည္။ယင္း အယူသမား
သည္ ေလာကကို ဖ်က္ဆီးသူျဖစ္သည္ကို ေလာက’ ကသိေတာ္မူသည္။
အယူသမားသည္ သယံဇာတေခၚ ကမၻာေလာကအားဖ်က္ဆီးသူျဖစ္ၿပီး
အေပးသမား ဒါန သမားသည္ ကမၻာေလာကကို ပံ့ပိုးေထာက္ပံ့သူျဖစ္
သည္။ ဗုဒၶဝါဒက ကုတ္ျခစ္သူမဟုတ္ ျပဳျပင္ျခင္းသည္သာတည္း။
ဤသို႔ စေသာအေပၚယံအခ်က္မ်ားႏွင့္ပင္ ေကသမုတၱိနယ္သားေတြ
ဟာ ဗုဒၶ၏ ဗုဒၶဝါဒကို ေသခ်ာတိပမသိရေသးေသာ္လည္း ေလးစားေနၾက
သည္။
အခုဆိုရင္ ဗုဒၶဟာ သူတို႔ေဒသကိုေရာက္လာၿပီ ဟု သတင္းစကားၾကား
သည္ႏွင့္ပန္းမံတင္လဲ ပ်ားရည္စတဲ့လွဴဒါန္းဖြယ္ရာေတြကို တစ္ပါတည္း
ယူေဆာင္ၿပီး ဗုဒၶရွိရာဇရပ္ႀကီးသို႔ ခ်ည္းကပ္ပါေတာ့သည္။ ယင္း ဗုဒၶျမတ္
စြာနဲ႔ ပဋိသႏၳာရ kindness ဆိုတဲ့ ၾကင္နာဖြယ္ရာ ေလးစားဖြယ္ရာအမွတ္
ရဖြယ္ရာ စကားမ်ားကို ေျပာဆိုၾကပါတယ္
သတၱေလာကႀကီးတစ္ခုလုံးကို ျဖန္႔ၾကက္ၾကည့္ရႈ႕လုိက္တဲ့အခါ ..
အနိစၥ ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ . စေသာ ဓမၼမ်ားကို ထုိးထြင္းသိျမင္ထားေသာ
ဗုဒၶျမတ္စြာအတြက္ ေလာကသားေတြဟာ သနားစရာသတၱဝါေလးေတြ
ေပါ့။
အခုလည္း သူ႔ထံေမွာက္ လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ၾကေသာ ေကသမုတၱိနယ္
သားေတြကို မဟာကရုဏာေတာ္ျမတ္ျဖင့္ျဖန္႔ၾကက္ၿပီးသကာလ သူတို႔
သိလုိေရးနဲ႔ ေမးသမွ်သမွ်ကို ဘဝင္က်ေအာင္ ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။
“ အရွင္ဘုရား ”
“ တပည့္ေတာ္တို႔ ေကသမုတၱိနယ္ကို ဘုရားဆုိသူေတြလာၾကတယ္”
“ အရွင္ဘုရားကေရာ ထိုဘုရားေတြလုိပဲလား ”
ေကသမုတၱိနယ္သားေတြရဲ႕ စကားသံသည္ သဗၺညဳတေရႊဉာဏ္ရွင္ဗုဒၶ
၏ကြန္ယက္ဝယ္ ကရုဏာဓာတ္တို႔ျဖင့္ စိမ့္သက္၍ ေနသည္မွာေတာ့
မျငင္းသာ။
“ အရွင္ဘုရား ”
“ တပည့္ေတာ္တို႔ ေဒသကို အရွင္ဘုရားထက္ေစာၿပီး ေရာက္လာၾက
ကုန္ေသာ ဘုရားေတြက ”
“ သူ႔ . . . ဝါဒသည္သာ အမွန္ ”
“ သူ . . . တစ္ပါးဝါဒသည္ကား အမွား ”
“ သူ . .. သည္သာလွ်င္ ဗုဒၶအစစ္ ”
“ သူ . . . တစ္ပါးသည္ကား ဗုဒၶအတု ”
“ အဲလိုပဲ ေျပာၾကပါသည္ဘုရား ”
“အရွင္ဘုရားကေရာ အဲလိုစကားေတြပဲ ေျပာဦးမွာပဲလား ”
ေကသမုတၱိနယ္သားတို႔ဟာ သူတို႔၏ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ကို မကြယ္မ
ေထာင့္ အခုလိုပဲ ရိုးေျဖာင့္သြားေမးေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။
သူတို႔ရင္ထဲမွာ အလင္းကုိလိုခ်င္သည္။ သူတို႔တေတြမွာ အေမွာင္စကား
ေတြနဲ႔သာရင္းႏွီးခဲ့ရသည္။ သူတို႔အား အျခားဘုရားတို႔က မာနတရား
ေတြ ေဟာခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယင္းမာနတရားတို႔၏ ပြတ္သပ္မႈကို ခံစားေန
ရသည္။ ယင္းမာနတရားေၾကာင့္ ေကသမုတၱိနယ္သားတို႔ မြန္းက်ပ္ေနၿပီ။
လြတ္ေျမာက္မႈကိုရလိုေသာ ေကသမုတၱိနယ္သားတို႔အတြက္ ဘုရားအ
မည္ခံတို႔၏ မာနမလြတ္ေသာ တရားစကားတို႔သည္ ၿငီးေငြ႕ေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာကိုလည္း သူတို႔ခံစားေနရေသာ ရင္တြင္းခံစားခ်က္
အား ရိုးရိုးသားသား ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားမိျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
အျခားသူမ်ားအတြက္ေတာ့ ယင္းစကားသည္ အရိုင္းဆန္ျခင္ဆန္ေနေပ
လိမ္မည္။
ယင္းကို အတုမရွိဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သိႏွင့္ေနၿပီးသားပါတည္း။
ဘုရားတုေတြ . .. တရားအတုေတြ .. သံဃာအတုေတြ ..
အတုေတြေပါတဲ့ ေကသမုတၱိနယ္မွာ အခုေတာ့ျဖင့္ . ..
ဘုရားအစစ္ . . တရားအစစ္ .. . သံဃာအစစ္တုိ႔ စတင္၍ကိန္းဝပ္ေပ
ေတာ့မည္။
ဗုဒၶတည္းဟူေသာ ေနမင္းႀကီးမွ ဓမၼတည္းဟူေသာလမင္းႀကီးတို႔ပြင့္
ေလေတာ့မည္။ ယင္းႏွင့္တစ္ပါတည္း ၾကယ္တရာနကၡတ္သဘင္တည္း
ဟူေသာ သံဃာရတနာတို႔သည္ကား .. အဘယ္မွ ဆိုဖြယ္ရာရွိေတာ့
မည္နည္း။
မာနတရားကုိယ္တို႔ျဖင့္ ညစ္ႏြမ္းေနေသာ ေကသမုတၱိနယ္သားတို႔အား
“တံ ကိ ံ မညထ ကာလာမာ ”
ဗုဒၶ၏ မဟာကရုဏာေတာ္ျမတ္ အတြင္းဓာတ္မွ ဆင္းၾကြလာေသာ အသံ
ေတာ္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းလွ၏ ။ ငါ .. ဟူေသာ မာနတရားကိုယ္မပါ။ ငါ မွ ငါ
ဟူေသာ အတၱတို႔ မေရာယွက္။
ေပးသူႏွင့္ယူသူ ၾကည္ျဖဴေသာ ေမတၱာတရားကို ပဓာနထားသည္။ ငါက
ေပးသူ မငး္က ယူသူ ။ ေပးသူသာ ပဓာန ယူသူက သာမည ဟူေသာ မာ
န- အတၱတို႔ စိုးစင္းမွ်မပါ။
ေပးသူႏွင့္ယူသူတို႔ ၾကည္ျဖဴစြာေမးၾကျမန္းၾကေသာ ဗုဒၶ၏စကားရပ္သည္
ယူသူ ေကသမုတၱိနယ္သား ကာလာမတို႔အတြက္ ၿငိမ္းေအးသက္သာနာ
ေပွ်ာ္ဖြယ္ရာပါတကား . .။
“တံ ကိ ံ မညထ ကာလာမာ ”
ကာလာမာ၊ ကာလာမမင္းမ်ိဳးတို႔။ တံ ၊ ထိုငါဆိုအပ္မည့္စကားတို႔ကို။
တုေမွ ၊ သင္တို႔သည္။ ကိ ံ မညထ၊ အဘယ္သို႔ ထင္ျမင္သံုးသပ္ၾက
မည္နည္း။
+မညထ+ပါဠိပုဒ္ကို အဘိဓာန္မွာ . .
[မန+ယ+ထ]
• (၁) သိကုန္၏။
• (၂) မွတ္ထင္ကုန္၏။
ဖြင့္ဆိုထားသလို . .
မညထ (ႀကိ)
[မန+ယ+အာ။ အာ-ကို ထ-ျပဳ။]
• မွတ္ထင္ၿပီ။
ဟူ၍လည္း ဖြင့္ဆိုထားျပန္ပါတယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ေဒသနာေတာ္ကုိ မိန္႔ျမြတ္ရာ၌ ျမစ္ေရလ်ဥ္လို႔ေဟာ
သည္မဟုတ္။ ပရိတ္သတ္ကို ေမးျမန္းျခင္းျဖင့္ လိုရာသို႔ေရာက္ေအာင္
ေဟာေတာ္မူေလ့ရွိသည္။
သံုးသပ္ၾကမည္နည္း၊ ထင္ျမင္ၾကသနည္း၊ ယူဆၾကသနည္း စေသာ
အေမးဝါက်တို႔သည္ “ငါ့စကားႏြားရ”ဆုိသည္မဟုတ္။ေျပာသူ ႏွင့္
နာယူသူတုိ႔ အျပန္အလွန္နားလည္သေဘာေပါက္ျခငး္မွ ရရွိလာေသာ
အသိတရားကိုဆိုသည္။ ယင္းသည္သဘာဝမွေပးေသာ ဓမၼစစ္တစ္လံုး
ပင္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ အလင္းငတ္ေနေသာ ေကသမုတၱိနယ္သားတုိ႔အား အ
လင္းကိုေပးရာတြင္ ဟိုး ယခင္ဘုရားတုမ်ားကဲ့သို႔ အမိန္႔သံမပါဝင္ေပ။
အာဏာရွင္တို႔၏ မာနအတၱကိုမသံုး။ ဓမၼကို အျပန္အလွန္ “ မညထ” 
လုပ္ၾကျခင္း
ပင္ျဖစ္သည္။
ဓမၼဟူသည္ ဖန္ဆင္းထားေသာ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတစ္ခုမဟုတ္ေခ်။ ဓမၼဟူ
သည္ကား ကမၻာေလာက၏ ရွိႏွင့္ေနၿပီးေသာသဘာဝတရားပင္ျဖစ္သည္
ယင္းကို ဗုဒၶျမတ္စြာက ေဝေနယ်တို႔အား . .
(၁) သိရွိရန္ (come to know)
(၂) က်င့္သံုးရန္(practies)
(၃) လြတ္ေျမာက္ရန္ (escape)
ဟူေသာ ပဓာနသံုးခ်က္ျဖင့္ လမ္းညႊန္ျပေသာ အတုမရွိဆရာတစ္ဆူသာ
ျဖစ္သည္။
ယင္းရည္ရြယ္ခ်က္ ယင္းသုိ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ရွင္အားသာလွ်င္ ကမၻာေလာက
ႀကီးက အတုမရွိေသာ ဗုဒၶဟူသည့္ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ကို ခပ္ႏွိပ္လို္က္ျခင္း
ပင္ျဖစ္သည္။
စကားၾကြင္း . .
(ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အာဏာရွင္မ်ားႀကီးဆိုေသာ ေခတ္ကာလဆီက “ အဂၢ-
မဟာပ႑ိတ” “ မဟာရ႒ဂုရု” စေသာ ဘြဲ႕မ်ိဳးမဟုတ္ေခ်)
ဗုဒၶဟူေသာဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ျမတ္သည္ တစ္စံုတစ္ဦးကေပးေသာပစၥည္း
ဂုဏ္ျဒပ္မ်ိဳးမဟုတ္။ တစ္စံုတစ္ဦးကလည္း ဆက္သအပ္ေသာ ဂုဏ္ပုဒ္
မ်ိဳးလည္းမဟုတ္။ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အသေခ်ၤေပါင္းမ်ားစြာ ေပးဆပ္ခဲ့ျခင္း
ေၾကာင့္သာလွ်င္ ရအပ္ေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသသပင္ျဖစ္သည္။
ထိုသည္ကိုမသိေသာ ငပိန္းတို႔က ဘာဘြဲ႕ ညာဘြဲ႕ဟူေသာ တံဆိပ္မ်ား
ခပ္ႏွိပ္၍ ေပးသည္ေလာ ဆပ္ကပ္သည္ေလာ မသိ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္၍ေန
ၾကၿပီး ယူျခင္သလိုယူ၍ေနၾကသည္။
စကားစပ္မိလို႔ေျပာရပါရင္ .. အမရပူရ ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရံုဆရာ
ေတာ္ႀကီးက “ အဂၢမဟာပ႑ိတ” ဟူေသာဘြဲ႕ကို သြားေရာက္လက္ခံ
ယူေဆာင္ျခင္းမရွိသည္ ဟု ၾကားဖူးသည္။
ယေန႔ေခတ္ေတာ့ျဖင့္ ထိုဘြဲ႕ကိုရမွသာလွ်င္ ျမတ္ေသာရဟန္းေတာ္အ
ျဖစ္အသိမွတ္ျပဳျခင္းကိုခံရသည္။ သာသနာေတာ္အတြက္ ရင္ေလးစရာ
ပင္တည္း။
မူလတရားကိုယ္ျပန္ေကာက္ေသာ္ .. .
ကာလမမင္းမ်ိဳးျဖစ္ေသာ ေကသမုတၱိနယ္သားတို႔သည္ Listen
carefully နာယူသူျဖစ္ၿပီး။ ဗုဒၶသည္ give a discourse ေဟာ
ေဟာၾကားသူျဖစ္သည္။ ယင္းတြင္ ေမတၱာေစတနာအရင္းမခံပါက
ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္တြင္ အက်ိဳးမဲ့သည္သာျဖစ္သည္။
Discourse ဟာ မည္မွ်ေစတနာထားေရးသားေဟာေျပာေစကာမူ List-
en ဘက္မွ နာခံလိုေသာ ေစတနာမရွိက အခ်ိီးအႏွီးပင္ျဖစသည္။
ယခုတြင္မူ . ..
Listen ျဖစ္ေသာေကသမုတၱိနယ္သားတို႔သည္ မိမိတိုိ႔အရင္သိႏွင့္ထား
ေသာ အရင္တရားတရားတို႔ကို မွား၏ မွန္၏ ေကာင္း၏ဆိုး၏ ဆိုေသာ
အျဖဴအမည္းကြဲျပားစြာသိလိုၾကသည္။ ျဖဴလွ်င္ ေဆာင္၍ မည္းလွ်င္
ေရွာင္က်ဥ္မည္ဟူေသာ သဒိ႒ာန္ရွိသည္။ ထိုတစ္ခ်က္ႏွင့္ပင္လွ်င္ အ
ေတာ္လံုေလာက္ေသာ နာယူသူ၏ တာဝန္ေက်ပြန္ေနေပသည္။
Discourse ျဖစ္သူ ဗုဒၶဘက္ကေတာ့ အထူးေျပာဖြယ္ရာမရွိေပ။ ဗုဒၶသည္
သတၱေလာကတစ္ခုလံုးအတြက္ ေပးဆပ္ရန္တစ္ခုတည္းေသာရည္ရြယ္
ခ်က္ျဖင့္ ေဗာဓိပင္ေအာက္တြင္ ဗုဒၶအမည္ခပ္ႏွိပ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေကသမုတၱိနိဂံုးဇရပ္၏ ဓမၼသဘင္သည္ တကယ့္စစ္မွန္ေသာ
ၿငိမ္းေအးေသာ ဓမၼသဘင္ျဖစ္သလို အျဖဴကိုအျဖဴ အမည္းကိုအမည္းသဲ
ကြဲစြာသိလိုေသာ ေကသမုတၱိနဂံုးသား ကာလမမင္းမ်ိဳးတို႔အတြက္ အမွန္
ျမင္ အမွန္သိႏို္င္ေသာ ေန႔ပင္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶသည္ ေအာက္ပါ အခ်က္ဆယ္ခ်က္ျဖင့္ ေလာက၏ အလိမ္အညာဝါ-
စာကမာေကာင္တို႔၏ မုသားမ်ားအား ေျခပႏိုင္ခဲ့သည္။
(၁) အႏုႆေဝန၊ သူတပါးတို႔ အထံမွ အဘန္တလဲလဲ ၾကားေသာစကား
ျဖင့္လည္း။ မာဂဏိွတၳ၊ အမွန္ဟု မယူကုန္လင့္။
(၂) ပရမၸရာယ၊ဘိုးဘြား အဆက္ဆက္မွလာေသာစကားျဖင့္လည္း။မာဂ-
ဏိွတၳ၊ အမွန္ဟု မယူကုန္လင့္။
(၃) ဣတိကိရာယ၊ ဤသို႔ျဖစ္သတက္ဟူေသာအျခင္းအရာျဖင့္။
မာဂဏိွတၳ၊ အမွန္ဟု မယူကုန္လင့္။
(၄) ပိဋကသမၸဒါေနန၊ သင္အပ္ေသာက်မ္းဂန္ပါဠိကိုျပည့္စံုေစသျဖင့္။
မာဂဏိွတၳ၊ အမွန္ဟု မယူကုန္လင့္။
(၅) တကၠဂါေဟန၊ ၾကံဆ၍ ယူျခင္းျဖင့္။ မာဂဏိွတၳ၊ အမွန္ဟုမယူ
ကုန္လင့္။
(၆) နယဂၢါေဟန၊ နညး္ကိုယူသျဖင့္။ မာဂဏိွတၳ၊ အမွန္ဟုမယူကုန္လင့္။
(၇) အာကာရပရိဝိတေကၠန၊ အျခင္းအရာကိုၾကံေသာအားျဖင့္။မာဂဏိွ-
တၳ၊ အမွန္ဟု မယူကုန္လင့္။
(၈) ဒိ႒ိနဇၥ်ာနကၡ ႏၱိယာ၊ ၾကံစည္၍ႏွစ္သက္၍ ယူအပ္ေသာအယူျဖင့္။
မာဂဏိွတၳ၊ အမွန္ဟု မယူကုန္လင့္။
(၉) ဘဗၺရူပတာယ၊ ၾကည္ညိဳထိုက္ေသာရဟန္း၏စကားျဖင့္။ မာဂဏိွတၳ၊
အမွန္ဟု မယူကုန္လင့္။
(၁၀) သမေဏာ၊ ဤရဟန္းသည္။ ေနာ၊ငါတို႔၏။ ဂုရု၊ ဆရာတည္း။ဣတိ၊
ဤသို႔ႏွလံုးပိုက္သျဖင့္လည္း။ မာဂဏိွတၳ၊ မယူကုန္လင့္။
ဣေမဓမၼ၊ ဤတရားတို႔သည္။ အကုသလာ၊ အကုသိုလ္ျဖစ္ကုန္၏။
ဣေမဓမၼာ၊ . . သည္။ သာဝဇၨာ၊ အျပစ္ရွိကုန္၏။ ဣေမဓမၼ၊ ဤတရား
တို႔သည္။ ဝိညဳဂရဟိတာ ၊ ပညာရွိတို႔သည္ ကဲ့ရဲ႕အပ္ကုန္၏။ ဣေမဓမၼ၊
ဤတရားတို႔သည္။ သမတၱာ၊ ျပည့္စံုေစအပ္သည္ရွိေသာ္။ သမာဒိဏၰာ၊
ေကာင္းစြာယူအပ္ကုန္သည္ရွိေသာ္။ အဟိတာယ၊အက်ိဳးစီးပြားကင္းမဲ့
ျခငး္ငွါ။ ဒုကၡာယ၊ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ျခင္းငွါ။ သံဝတၱ ႏၱိ၊ ျဖစ္ကုန္၏။
ဗုဒၶ၏ တရားအသံေတာ္တို႔တြင္ . .. .
ေလာကလူသားတို႔အတြက္ လြယ္ကူစြာေခါင္းညိတ္မႈကို ျငင္းပယ္ထား
သည္။ လြယ္ကူစြာေခါင္းခါမႈကိုလည္း ပစ္ပယ္ထားသည္။ ယင္းအစြန္း၏
အလယ္ မဇၥ်ိမ၌ ဝိဘဇၨကိုတည္ေစသည္။
ဘယ္သူေျပာေျပာ ယင္းေျပာသမွ်ကို ပရိယာယ္ဆယ္ပါးျဖင့္ မွတ္
ေက်ာက္တင္ရမည္ဟု ဆိုသည္။
ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ကမၻာေက်ာ္သိပၸံပညာရွင္အေတြးအေခၚပ
ညာရွင္တို႔သည္ ယင္းဓမၼဆယ္ပါးကို သေဘာတူၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
လည္း ကမၻာ့သိပၸံေလာကဓာတ္ဆရာႀကီးတို႔က ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶဝါဒကို ၾကည္
ညိဳႏွစ္သက္ၾကသည္။
မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔သည္ကား ထိုသို႔မဟုတ္ေခ် ..
ဝါဝါျမင္လွ်င္ ဦးကုန္းခ်သည္။ ဖြတ္ထြက္မွ ေတာင္ပို႔မွန္းသိၾကသည္။
ဤသည္ကား ေလာကကို ဝိဘဇၨမလုပ္ႏို္င္ေသာ ဉာဏ္၏ အမွားပင္
ျဖစ္သည္။ ေနာင္တတရားဟူသည္ ေခါင္းညိတ္လြယ္ျခင္းႏွင့္ ေခါင္း
ခါလြယ္ျခင္းတို႔၏ အက်ိဳးရလဒ္ပင္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶအစစ္ႏွင့္ဗုဒၶဝါဒအစစ္ကုိ ကိုးကြယ္နာၾကားမွတ္သားခြင့္ရေသာသူ
တို႔သည္ အျဖစ္အပ်က္တိုင္းကို ဝိဘဇၨလုပ္ၾကသည္။ အဖန္ဖန္အထပ္
ထပ္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ၾကသည္။ အလြယ္တကူ ဝမ္းသာျခင္း ဝမ္းနည္း
ျခင္းမျဖစ္ၾက။ ဝိဘဇၨ၏ေနာက္ကြယ္၌ ေယာနိေသာမနသိကာရကို အ
မိရ ႏွလံုးသြင္းပိုက္ႏုိင္ၾကေပသည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ သံဃဂုိဏ္းတရားဝင္ 9 ဂိုဏ္းေလာက္ရွိသည္ဟုထင္
သည္။ အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးေနဝင္းလက္ထက္မွစ၍ ယခုတုိင္ေအာင္
(မဟန) (မဘသ) (969) တို႔လည္းရွိေနေသးသည္။ ဤသည္ကို ဗုဒၶဘာ
သာဝင္တို႔ မည္မွ် ဝိဘဇၨလုပ္ႏုိင္ပါသနည္း?
ကာမာမာတို႔အား ဗုဒၶေပးခဲ့ေသာ ဆယ္ပါးေသာဓမၼျဖင့္ တိုင္းတာခဲ့ဖူး
ပါသေလာ?
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ဘုရားတုတရားတုတို႔ျဖင့္အေယာင္ေယာင္အမွားမွားျဖစ္
ေနေသာ ကာလာမတို႔အား ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူရာတြင္ အသိဉာဏ္တံခါး
ပိတ္ ဇြတ္ေခါင္းညိတ္ခိုင္းသည္မဟုတ္။
“တံ ကိ ံ မညထ ကာလာမာ ”
“မင္းတို႔ဘယ္လို ထင္ျမင္သလည္း”
“ မင္းတို႔ ဘယ္လို ယူဆသလည္း”
“ မင္းတို႔ ဘယ္လို သံုးသပ္မိလည္း”
စေသာ စကားရပ္ျဖင့္ အသိဉာဏ္တံခါးအား လမ္းဖြင့္ေပးေတာ္မူခဲ့ပါ
သည္။
လူသား၏ ဉာဏ္စြမ္းဉာဏ္စကို ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ပိတ္ေႏွာင္ေတာ္မမူခဲ့။
ယေန႔ကမၻာ့ပညာရွိတို႔ သံုးႏႈန္းေနၾကေသာ “လူသည္ပဓာန” ဟူေသာ
စကားရပ္သည္ ဗုဒၶ၏ဆိုလိုရင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဓမၼတို႔သည္ အာဏာမေႏွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာသေဘာကိုသာ
ေဆာင္ေတာ္မူသည္။
သူကိုယ္တိုင္ အသိထူးအျမင္ထူးတရားထူးကို က်ိဳးစားေတာ္မူသကဲ့သို႔
ေလာကကိုလည္း သူလိုက်ိဳးစားရန္ လူစြမ္းလူစကို လမ္းျပေတာ္မူေသာ
သဗၺညဳတဉာဏ္ရွင္ ဆရာျမတ္ပင္ျဖစ္သည္။
“ငါ လုပ္ေပးျခင္းထက္မင္းတို႔ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစားျခင္းကသာ၍ျမတ္သည္”
ဟူေသာ လု႔ံလဝီရိယအားကိုလည္း ျမွင့္တင္လမ္းျပေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
အခုလည္း ေကသမုတၱိနိဂံုးသား ကာလာမတို႔အား ဉာဏ္စဥ္အလင္းကို
ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ စတင္ဖြင့္လွစ္ေတာ္မူေနပါၿပီ။
“တံ ကိ ံ မညထ ကာလာမာ ”
ကာလမတို႔သည္ ဗုဒၶ၏ ဓမၼကို နာယူမွတ္သားရာတြင္ မိမိတို႔ဉာဏကိုယ္
မွ စိုက္ထုတ္အပ္ေသာ ဉာဏ္အလင္းကို တစ္စတစ္စ ဆြဲထုတ္ႏိုင္ခဲ့ပါ
သည္။
အတြင္း၌ ရစ္ေႏွာင္ျခင္းကိုခံရေသာ ႀကိဳးစသည္ ဆြဲထုတ္သူမရွိက အ
တြင္းပသာဒရုပ္တြင္ ခိုင္ျမဲစြာစြဲ၍ေနရသည္။ အဲ .. ထိုအစအား ကရိယာ
အကူအညီျဖင့္ ဆြဲထုတ္လုိက္ေသာအခါ အတြင္း၌ ၾကာရွည္ျမဲျမံစြာေႏွာင္
ဖြဲ႕ထားျခင္းခံရေသာ ယင္းႀကိဳးစားသည္ ဆြဲထုတ္သူေနာက္သို႔ လုိက္ပါရ
သကဲ့သို႔တည္း။
ယခုလည္း ကာလာမတို႔၏ အသိဉာဏ္အား ဘုရားတု တရားတု သံဃာ
အတုတို႔ျဖင့္ ႏွစ္ထမ္းၾကာရွည္စြာ တုတ္ေႏွာင္ခံထားရသည္။ ယင္းကို
ဗုဒၶျမတ္စြာက ဓမၼတည္းဟူေသာ ကရိယာတံဆာပလာျဖင့္ ဆြဲထုတ္
လုိက္ေသာအခါ . . .။
“ ငါ့ . . တရားသာ . . မွန္၏ ”
“ သူမ်ား .. . တရား . . မွား၏”
စေသာ ငါသာအမွန္ ၊ ငါသာ ဘုရား၊ စသည့္စကားတို႔ကို မသံုးႏႈန္းဘဲ
“ အို .. . ကာလာမ တို႔ . ..”
“ ဤအမႈဟာ ကုသိုလ္ဟုသိရင္ ယင္းကုသိုလ္ကို ျပဳလုပ္အားထုတ္သင့္
ပါတယ္။ ”
“ ဒီအမႈဟာ အကုသိုလ္ဟုသိရင္ ထိုအကုသိုလ္ကို စက္ဆုပ္ရြံရွာရမယ္”
“ ကုသိုလ္ကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ျမတ္ႏိုးေတာ္မူပါတယ္”
“ အကုသိုလ္ကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ရြံရွာေတာ္မူပါတယ္”
“ ဒါ့ေၾကာင့္ ငါဘုရားေျပာအပ္ေသာစကားရပ္တြင္ ကုသိုလ္အကုသိုလ္
ကို မငး္တို႔ ပိုင္းျခားေဝဖန္ရမယ္ ”
“ မင္းတို႔မွာ ကိုယ္ပိုင္ အသိဉာဏ္ရွိပါတယ္”
“ သူမ်ားေျပာတုိင္း ေခါင္းညိတ္ေခါင္းခါ လုပ္စရာမလိုပါဘူး”
“ အကုသိုလ္ကိုမလုပ္တဲ့သူအတြက္၊ တမလြန္ေလာကရွိသည္ျဖစ္ေစ
မရွိသည္ျဖစ္ေစ စိုးရိမ္စရာမလုိဘူး”
“ အကုသိုလ္ကို လုပ္ထားေသာသူသာ တမလြန္ေလာကရွိသည္ကို
စိုးရိမ္ေနရတယ္”
“ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာတရားဆိုးေတြဟာ ကိန္းသူ
ထံပူေလာင္ေစတာကို မင္းတို႔ကိုယ္တုိင္သိေနတာပဲ”
“ ငါက အထူးေဝဖန္ေဟာၾကားစရာေတာင္မလုိဘူး”
“ ဒါ့ေၾကာင့္ ”
“ အကုသိုလ္တရားမ်ားကို ပယ္ႏႈတ္ပါ”
“ ကုသိုလ္တရားမ်ားကို ႀကိဳးစား၍ ပြားမ်ားပါ”
ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ စကားအဆံုးမွာ ကာလမမင္းမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ အသိဉာဏ္အ
လင္းဉာဏ္ဟာ ေလာကဓာတ္သို႔ပ်ံ႕ႏွ႔ံေလေတာ့သည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ကာလာမတို႔အား . ..
ငါ သည္သာပဓာန ဟု တစ္လံုးတပါဒမွမပါ။
ငါ့ အားသာ ကိုးကြယ္ပါဟု ေလသံမွမဟပါ။
သို႔ေသာ္လည္းပဲ .. တရားအဆံုးမွာေတာ့ျဖင့္ အတုမဲ့ဗုဒၶျမတ္စြာအား
ကာလမမင္းမ်ိဳးတို႔သည္ ဆယ္ျဖာေသာလက္တို႔ကို ဦးထိပ္မွာယွက္မိုး
လွ်က္ . . . . .
“ အို .. ” “ အသွ်င္ဘုရား . .. ”
“အသွ်င္ဘုရား၏ တရားေတာ္တို႔သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိပါ၏။ အ
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ကိုးကြယ္ရာ ဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါကုန္၏။
တရားေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာ ဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါကုန္၏။ သံဃာ
ေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါကုန္၏။ ျမတ္စြာဘုရား
သည္ အကၽြႏ္ုပ္တို႔ကုိ ယေန႔မွစ၍ အသက္ထက္ဆံုး ရတနာသံုးပါးအား
ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေသာ ဥပသကာတို႔ဟု မွတ္ေတာ္မူပါ ”
စေသာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္စကားတို႔ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားေတာ္
မူခဲ့ၾကပါတယ္။
ဟုတ္ပါရဲ႕ .. .
ေလာကကို ေပးဆပ္ၾကေသာ ဘုရားအစရွိေသာ အရိယာသူေတာ္
ေကာင္းတို႔၏ အနီးအရပ္သည္ ေအးၿငိမ္းလွသလို အသံစကားတို႔
သည္ကား ခ်ိဳၿမိန္လွသည္မဟုတ္ပါေလာ .. ။
အရိယာတို႔သည္ ငါ .. မာန္မပါ ၊ ငါ .. ႏွင့္အာဏာကိုမသံုး သူတို႔
ႏွလံုးက ယူႀကံဳးမဝႏိုင္သကဲ့သို႔ ေလာကေန သတၱဝါအားလံုးတို႔အား
သက္ညွာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ငါ့ကို ကိုးကြယ္မွ ၊ ငါ့ စကားကိုနားေထာင္မွ စေသာ ငါ့အလိုလိုက္သူကို
သာလွ်င္ သက္ညွာ၍ ငါ့အလို ဆန္႔က်င့္သူတို႔အား ေထာင္ထားျခားနား
ေသာ အာဏာရူးမ်ားမဟုတ္ၾက။
ထို႔ေၾကာင့္ အရိယာတို႔ေရးသားေဟာၾကားအပ္ေသာ စကားေတာ္တို႔ကို
တစ္ခဏဖတ္ၾကားေနရသူပင္ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာလွေပသည္။ အခုလုိ
ေရးသားအပ္ေသာ အကၽြႏ္ုပ္ကိုယ္တုိင္ပင္လည္း ထိုၿငိမ္းေအးေသာ
သမဏသုခကို ဝလင္စြာခံစားရပါ၏။
သို႔ဆိုလွ်င္ .. .
လိုလိုခ်င္ခ်င္ဖတ္ရႈ႕နာယူမွတ္သားၾကေသာ သင္သူေတာ္ေကာင္းတို႔အ
တြက္လည္း အဘယ္မွ ပူေလာင္ဖြယ္ရာရွိေတာ့မည္နည္း .. ။
ဘုရားကိုအတုလုိက္ တရားကိုႏွစ္ၿခိဳက္ေသာသင္သူေတာ္ေကာင္းတို႔
အား မည္မွ်ပင္ ေလာကဓံၾကမ္းရမ္းေစကာမူ ျမဴမႈန္ဝါဂြမ္း ေလႏွင့္ျဖန္း
လုိက္သလို .. ပ။
ထို႔သို႔ျဖင့္ အကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ..
ဗုဒၶျမတ္စြာအား လည္းေကာငး္ ၊ ဓမၼျမတ္စြာအားလည္းေကာင္း ၊ သံဃာ
ျမတ္စြာအားလည္းေကာင္း ပူေဇာ္ျခင္း နာယူမွတ္သားျခင္းျဖင့္ . .
ဆက္ေရးရမည္ဆိုရင္ က်ယ္ဝန္းေပဦးမည္။ ဆံုးမည္မဟုတ္။ ေကသမုတၱိ
သုတ္သည္ အကၽြႏ္ုပ္၏ ဉာဏ္တစ္ထြာတစ္မုိက္ႏွင့္ပင္ ေျပာ၍ေဟာ၍မ
ဆံုးႏိုင္ဖြယ္ရာပါ။ ယခုေရးေသာစာမ်က္ႏွာသည္လည္း 14 ရြက္မွ်ရွိေန
ေလာက္ၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ေျပာသကဲ့သို႔ .. .
ကဲ . . အခ်ိန္လည္းေစ့ၿပီ တရားသိမ္းၾကစို႔ .. ။
သေဗၺ သတၱာ မရဏႏၱိ
ဒိုးႀကီး (ဝိဘဇၨဝါဒီ)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...