Sunday 18 September 2016

ဝိပႆနာဆိုတာကို အဘိဓာန္က


ဝိပႆနာဆိုတာကို အဘိဓာန္က
ဝိ-ပႆနာ (ဣ)
·          အျပားအားျဖင့္ ႐ႈျခင္း။
·          အထူးထူး အျပားျပားကို ျမင္ေသာ တရား။
(f.) insight.Seeing clearly, spiritual insight V. is produced by the successful exercise of ecstatic meditation, and is an attribute of arhatship
လို႔ ဖြင့္ဆိုပါတယ္။ “အထူးသျဖင့္ရႈျခငး္” တဲ့။ ရႈတဲ့ေနရာမွာ “အရႈခံနဲ႔အရႈဉာဏ္”ဆိုတာပါပဲ။ အရႈခံဆိုတာ ကို (ရႈ) သတိထားမိလိုက္တဲ့ အရာဝတၳဳခံစားမႈအေပၚကို ဉာဏ္ကခ်က္ျခင္းသိလုိက္ၿပီး ယငး္အသိမွာ သိထားမိ ေသာ အရာဟာ သိလိုက္ခ်ိန္မွာ ပ်က္သံုးသြားတာပါပဲ။
ကိုယ္က ေမာ္ဒယ္ေလး ေလးတစ္ေပြကို အမႈမဲ့ျမင္လုိက္ရတယ္။ အဲဒီအမႈမဲ့ေနာက္မွာ ယင္းေမာ္ဒယ္ေလးရဲ႕ အလွကိုမ်က္လံုးက slan ဖတ္မိသြားတယ္။
ႏႈတ္ခမ္းေတြ ခႏၶ၏အဖုအထစ္ေတြ အေရာင္အေသြးေတြ အနိမ့္အျမင့္ေတြ စတဲ့ ေမာ္ဒယ္ေလးရဲ႕ရူပါရံုကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ၾကည့္ေနမိတယ္။ ယင္းကို ခြဲျခားစိတ္ျဖာလိုက္ေတာ့  ..
(၁) ၾကည့္ေနမိတယ္ ယင္းၾကည့္ေနမိတာကို ကိုယ့္စိတ္က သိေနတယ္
(၂) ထိုစိတ္အသိဟာ ခဏေလးတင္ပ်က္သြားတယ္ဆိုတာပါပဲ။
ဒါကို တရားကိုယ္ေကာက္ေတာ့ “ျဖစ္ ” “ပ်က္” ေပါ့။
ျဖစ္ျဖစ္သမွ် အားလံုးဟာ ပ်က္သြားတယ္။ ဒါကို ဝိပႆနာဉာဏ္လို႔ေခၚတာပါပဲ။
ဝိပႆနာဉာဏ္ဆိုတာ က်မ္းစာအုပ္ထဲကေန ဆြဲထုတ္သိမ္းယူရတာမ်ိဳးမဟုတ္သလို တစ္စံုတစ္ေယက္ ထံမွာ ရွိႏွင့္ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ အားလံုးဟာ သူ႔သေဘာကိုသူေဆာင္ေနတာ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္အက်ိဳးတ ရားျဖစ္သြားတာ။ ဒါကို ရူပေဗဒပညာရွင္ႀကီး စတီဗင္ေဟာကင္း ရဲ႕ ေတြ႕ရွိေဖၚထုတ္ခ်က္စကားေလးက အလြန္ ပင္ ျဖစ္ပ်က္သဘာ ဝကို ပိုမိုသိျမင္ေစပါတယ္။
“ ကမၻာႀကီးဟာ သူ႔အလိုလို ေပါက္ကြဲမႈသီအိုရီအရျဖစ္တာပါ”
“ ဘယ္သူကမွ ဖန္တီးေပးထားတာမဟုတ္ပါဘူး။”
ယင္း ရူပေဗဒပညာရွင္ႀကီးဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ သူ႔ျမင္လုိက္တဲ့ ကမၻာသေဘာတရားဟာ အေၾကာင္းတရားနဲ႔အက်ိဳးတရားဆိုတာပါပဲ။ ဒါကိုသိလို႔ ဖန္ဆင္းမႈလက္သည္မပါဘဲ ကမၻာဟာ သူ႔အလုိလို ေပါက္ကြဲမႈ ေၾကာင့္ျဖစ္လာတာလို႔ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ဖန္ဆင္းရွင္ဝါဒသမ်ားကေတာ့ စတီဗင္ေဟာ ကင္း ရဲ႕ သိပၸံသုေတသနေတြ႕ရွိခ်က္ကို လက္ခံၾကမည္မထင္။ ကမၻာဟာစနစ္တက်ဖန္ဆင္းထားတာလို႔ပဲ ယူဆယံုၾကည္ေနၾကပါတယ္။
အလားတူ ကမၻာ့သိပၸံပညာရွင္ႀကီးမ်ားဟာ ကမၻာရဲ႕ ေပါက္ကြဲမႈအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ အဆိုင္အခဲျဖစ္ တည္မႈအက်ိဳးတရားအျဖစ္သိျမင္ၾကပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ မ်က္ကဏ္း ဉာဏ္ကဏ္း နားကဏ္းမ်ား အတြက္ေတာ့ ကမၻ ာေက်ာ္သိပၸံပညာရွင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြဟာ ဘုရားသခင္ကိုေဆာ္ကားျခင္း ဟူ၍သာ အဆိုးျမင္ေနၾကဆဲျဖစ္ပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လိုပဲဆိုဆို ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ရင္ထဲမွာ ျဖစ္တည္ခဲ့တဲ့ ခံစားမႈတစ္ခုဟာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုအ တြင္းမွာပဲ ရယ္စရာအျဖစ္ပံုေဆာင္သြားတယ္။ ဆိုလိုတာက ျဖစ္ခဲ့သမွ်ေတြဟာ ပ်က္သံုးသြားတာပဲဟု သိျမင္မိတာပါပဲ။
အားလံုးဟာ ျဖစ္လာခဲ့တယ္ ယင္းျဖစ္လာခဲ့တဲ့ ဒီရုပ္နာမ္ခႏၶာဟာ တရစက္ပ်က္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။ မည္းနက္ေနတဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ဆံပင္ေလးဟာ ကာလယႏၱယားႀကီးအလွည့္အေျပာင္းမွာ အျဖဴေရာင္အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းသြားတယ္မဟုတ္လား  .. ။
ဒါဟာ ျဖစ္ပ်က္ေပါ့။
ဒီလိုသိေနတာကို ဝိပႆနာေပါ့။
ဒီအသိကို တရစက္သိေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕စိတ္ဟာ  . .
လိုခ်င္ျခင္း ၊ ႏွစ္သက္ျခင္း ၊ ခံတြင္းလုိက္ျခင္း၊ သာယာျခင္း ၊ ပူျခင္း၊ေအးျခင္း၊စတဲ့ခံစားမႈအားလံုးမကပ္ၿငိ နိုင္ေတာ့ဘူး။ ယင္းအသိစိတ္ ပင္နယံဟာ တရစက္လည္ေနမယ္ဆိုရင္ ကိေလသာမ်ားပါးရွားသြားတယ္။ ယင္းကိေလသာပါးရွားျခင္းေနာက္မွာ  . ..
လိုျခင္းျခင္း၏ ဒုကၡအႏွစ္သာရကို ပိုမိုသိျမင္လာတယ္။ ပိုသိလာတဲ့အေလ်ာက္ အျခားေသာရုပ္ဝတၳဳကိုမဆို ေတာ့ဘူး မိမိရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးေသာ္မွ မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး ေနာက္ခႏၶာအသစ္ေတြကိုျဖစ္ဖို႔ကိုေဝးလို႔ လက္ရွိ ခႏၶာကိုပဲ ရြံလာတယ္ မုန္းလာတယ္ ။ အေၾကာင္းအရင္းက ဒီခႏၶာက ကိုယ့္ကို တကယ္နွိပ္စက္ေနတယ္။ ပူလုိက္ေအးလိုက္ ခ်ိဳလိုက္ခါးလိုက္ နာလိုက္က်င္လိုက္ စတဲ့ ဒုကၡေတြေပးေနတယ္ ဒုကၡပင္ခႏၶာႀကီးဆိုတာကို သိေနေတာ့က ခႏၶကိုပဲ ရြံလာတာေပါ့ မုန္းလာတာေပါ့ ။
ဒီအသိစိဟာ ယႏၱယားႀကီးအျဖစ္လည္ပတ္ေနျခငး္ဟာ ဝိပႆနာ ရႈေနျခငး္ပါပဲ။
ျဖစ္ေနတယ္ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ သိလိုက္တာနဲ႔ယင္း ျဖစ္ေနတာဟာပ်က္သြားတယ္။
အို  . ..
ေလာကဟာ ျဖစ္ပ်က္ျခင္းဓမၼသခၤါရပါတကား  . ..  ။
မိမိအား ပါဠိစာေပကိုသင္ၾကားေပးခဲ့ေသာ တမလြန္က ဖခင္ႀကီးအား ဝိႆနာဓမၼ ေဝငွမိပါ၏

ဒိုးႀကီး(9.19.2016-ေခတၱ-မံုရြာ)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...